Читај ми!

Све више жалби на банке

Жалби на рад банака и других финансијских институција има све више. У прошлој години забележено је 1.777 притужби, што је готово 60 одсто више него претпрошле године. Највише притужби односило се на кредите, текуће рачуне и платне картице.

Грађани се све чешће жале на рад банака и других финансијских институција. Прошле године, Центру за заштиту корисника стигло је 1.777 притужби, што је готово 60 одсто више него 2011. године. Већина приговора је на рад банака, а знатно мање на осигуравајућа друштва и лизинг компаније.

Из године у годину све је више пртиужби на рад банака. Од 1.513 притужби на рад банака у 2012. највише их се односило на кредите, текуће рачуне и платне картице. Многима није било јасно како су банке прилагодиле уговоре новом Закону о заштити корисника, а жалили су се и због тога што банка неће да им врати новац који су дали на повећане камате.

Дејан Гавриловић из Удружења грађана "Ефектива" каже да се удружење жалило Народној банци, али без успеха. Управо зато подносимо прву колективну тужбу у историји Србије и стотинак појединачних путем бесплатне правне помоћи коју пружамо, напомиње Гавриловић.

Верољуб Дугалић из Удружења банака Србије поручује да не постоји законска основа за тужбе. "Закон о заштити корисника финансијских услуга на дозвољава његову ретроактивну примену", напомиње Дугалић.

У Удружењу банака су израчунали да на готово 13 милиона уговора за годину дана имали су 0,01 одсто приговора.

"И ако је један приговор основан то није добро. Банке не смеју да греше у односима са својим клијентима. Мислим да је тај број превише наглашен. У грејној сезони сваког дана имамо 200 приговора на рад електрана. Чак 36 и по хиљада приговора је било на рад правосудних органа и нико о томе не говори", наводи Дугалић.

Душан Узелац са сајта Каматица напомиње да од почетка примене закона грађани су се охрабрили да поднесу жалбе против банака. "Свакако би бројка била већа да су грађани још храбрији", сматра Узелац.

Према речима Дејана Гавриловића из "Ефективе", поставља се питање зашто нема кажњавања банка, ако је приговор основан и зашто ни једна банка није кажњена по том основу.

У извештају о раду Центра за заштиту корисника наведено је да су у првом тромесечју 2012. кажњене две банке, али не и зашто. Као и претходних година највећи део приговора, чак 40 одсто, односи се на рад само три банке. У Народној банци нису хтели да кажу и које.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 19. октобар 2024.
12° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи