Читај ми!

"Велики фића", велика очекивања

"Фијат 500Л" од данас пред купцима у Србији и Италији. Kомерцијални директор "Фијат аутомобили Србија" Џери Кларк каже за РТС да ће се модел највише продавати у Италији, али да за њега постоји велико интересовање и у Немачкој и Француској.

Од данас у Србији и Италији почела продаја "фијата 500Л", произведеног у фабрици у Крагујевцу. Комерцијални директор компаније "Фијат аутомобили Србија" Џери Кларк каже за РТС да ће до краја године бити произведено 30 хиљада аутомобила. За следећу годину у "Фијату" очекују да ће тај број бити између 120 и 180 хиљада. Разговор са Џеријем Кларком водила је Весна Дамјанић Бранковић.

Господине Кларк, данас почиње продаја "фијата 500Л", произведног у Србији, истовремено и у Србији и у Италији. По којој цени?

Цена по којој ћемо да продајемо аутомобил у Србији је 13.490 евра. Мислим да је за Србију то специјална цена јер је мања за две хиљаде евра него цена за европско тржиште, рецимо за Италију.

Неки кажу да се то можда чини повољнијим, али треба имати у виду и то да је просечна плата у Италији две хиљаде, а у Србији 250 евра.

Да, али немојте да заборавите да је овај аутомобил потпуно другачији од оног што се раније производило и продавало из домаће фабрике у Крагујевцу. То је производња модела још увек неистраженог ранга у Србији и са том ценом је конкурентан са аутомобилима истог ранга који производи конукренција.

По чему се разликује од конкуренције?

Пре свега, то је потпуно нов аутомобил, нови модел са модерним линијама, са много нових технолошких решења којих нема у аутомобилима овог ранга.

Која је ваша идеја, имајући у виду српско тржиште, има ли шансе да аутомобил буде ценовно приступачнији, можда кроз сарадњу са банкама?

Имамо добру сарадњу са банкама, чиме омогућавамо повољније камате за наше клијенте. Сада када лансирамо нови модел, уместо попуста, дајемо опрему у вредности од две хиљаде евра гратис. После тога ћемо имати понуде за куповину на лизинг намењене компанијама и тиме настојимо да аутомобил учинимо што конкурентнијим.

Шта је са резервним деловима, хоће ли они бити повољнији?

Њихова цена биће одређена тржишним условима. Очекујемо да ће трошкови производње резервних делова бити мањи од оних које има конкуренција сходно томе што се производе у Србији.

Шта је са претпродајом, да ли сте оптимисти?

Ми смо веома задовољни, иако тек данас креће продаја овде у Србији и Италији, практично купци тек сада могу да виде и пробају аутомобил, а већ постоји резервација 8.000 аутомобила за комплетно европско тржиште, и то је веома добро у овом тренутку.

Које је ваше главно тржиште, јер Србија очигледно то није?

Овај програм је првенствено намењен извозу, јер тржиште за овај сегмент аутомобила развијеније на другим европским тржиштима него у самој Србији. Наша очекивања су да ће се "фијат 500Л" највише продавати у Италији, али већ видимо да постоји велико интересовање и у Немачкој и Француској за овај модел.

Колики извоз очекујете до краја године?

До краја године имамо капацитет да произведемо 30 хиљада аутомобила и то ћемо и да урадимо.

Шта је са наредном годином?

Следећа година ће зависити од дешавања на тржишту. Према нашем тренутном плану, производња следеће године ће се кретати између 120 и 180 хиљада возила, сходно потражњи на европском тржишту.

Најавили сте нову верзију "фијата 500Л" за октобар. Можете ли да нам дате више детаља?

Нова, продужена верзија "фијата 500Л" ће почети да се производи у Крагујевцу почетком идуће године. Као што је и најављено, господин Серђо Маркионе ће дати више детаља у октобру.

Шта ће за српску економију значити то да има домаћу производњу аутомобила?

Ово Србију ставља на светску карту, имамо нови аутомобил врхунског квалитета који са поносом производимо у Србији за свет. То је наша порука.

Број коментара 18

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 18. август 2024.
36° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару