Читај ми!

Ускоро строжа контрола квалитета горива

Контрола квалитета горива по европским прописима убрзано се припрема. Свака пумпа контролисаће се најмање једном годишње, чиме ће се одмах утврдити да ли је дериват мешан са још нечим.

Промет нафтних деривата лошег квалитета у Европској унији строго је забрањен, па су контроле сталне. Методе, контроле квалитета, мониториг и маркирање ускоро ће се коначно применити и у Србији.

То значи да ће се свака пумпа контролисати најмање једном годишње, чиме ће се одмах утврдити да ли је дериват мешан са још нечим.

Контрола по европским прописима убрзано се припрема. Биће повећан број и лабораторија које раде тај посао. Уводе се два нова свеобухватна система контроле - мониторинг и маркери.

Славиша Петковић из Тржишне инспекције каже да је мониториг стална контрола на месту где је гориво доступно потрошачима.

"У односу на промет деривата који се годишње оствари у Србији значи треба отприлике око 3.000 контрола, квалитета што на малопродајним објектима, у велетрговинама, код увозника и произвођача", навео је Петковић.

Контрола квалитета маркерима значи да ће гориво бити обележено акцизном маркицом. Инспектори добијају детекторе који на терену веома брзо утврђују да ли је дериват мешан с нечим другим.

"Маркирање је нано технологија, фактички поступак убацивања посебних хемиских елемената у гориво који не утичу на квалитет горива али доказују да је то гориво из легалног промета", навео је Петковић.

То ће спречити шверц деривата, посебно преко Дунава. Прошле године је и милион литара горива лошег квалитета враћено из увоза. Међутим, велика количина оде у промет. Најчешће се дизел и евродизел мешају са лож - уљем које је знатно јефтиније.

Љубинко Савић из Одбора за нафту и гас у Комори Србије изјавио је да је само по том основу држава прошле године остала без око пет милијарди динара прихода у буџету.

Има и неколико примера да су наши возачи камиона због лошег квалитета дизела платили казне у земљама Европске уније.

"Драстичан пример је свакако пример Македоније где је један наш транспортер остао и без сопственог возила када је у његовом резервоару примећено лож уље уместо дизел горива", навео је Савић.

Европска пракса показује да је навећа казна, ипак, негативна реклама. У неким земљама медији су објавили имена пумпи на којима, због лошег квалитета, не треба сипати гориво. Тим прометницима одмах је пао промет.

Број коментара 8

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 20. октобар 2024.
9° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи