Читај ми!

Пензионери, профил потрошача

Велики трговински ланци све више препознају значај и бројност старијих потрошача. Њихова бројност и углавном редовна примања, чине их све пожељнијом циљном групом за трговце. Купцима највише сметају високе полице, неадекватно паковани производи и ситан текст декларација.

Више од пола милијарде људи у свету старије је од 60 година, а процењује се да ће их до 2040. бити милијарду 300 милиона. Иако се у свету углавном негује култ младости, лепоте и брзе куповине, велики трговински ланци све више препознају значај и бројност зрелих потрошача.

Истраживање консултантске куће "АТ Карни", спроведено у 23 земље, показује да мање дају на одећу и обућу, а најчешће купују свеже воће, поврће, месо и производе за специјалне начине исхране, важне за здравље. Продавци кажу да се и начин куповине разликује од млађих потрошача.

"Они купују често, углавном радним данима, ујутро. Што су старији више воле мање продавнице у близини стана. У куповину иду пешке, а у супермаркетима желе место за одмор", наводи Игор Мароша из те консултантске куће.

Србија има око милион и 700.000 становника старијих од 60 година, што је популација величине Београда. Њихова бројност и углавном редовна примања, чине их све пожељнијом циљном групом за трговце.

"Старији потрошачи троше незнатно мање у односу на просек у Србији. Они су једни од најоданијих потрошача који се стално враћају у продавницу, те се њима посебно прилагођавамо најчешће одабиром производа који су њима интересантни, сврставајући их у нашу редовну понуду", каже Мартина Петровић из компаније "Делез".

Истраживање показује да су неки од главних извора незадовољства старијих потрошача високе полице, неадекватно паковани производи, ситан текст на производима.

"За потребе што ефикасније и што једноставније куповине старих лица, трудимо се да позиционирање наших производа буде а декватно, да производи буду што доступнији и да означавање буде што уочљивије. Да та наша категорија купаца једноставно препозна производ, једноставно прочита декларације", наводи Горан Сорак из "Меркатора-С".

Долазак конкуренције побољшао је однос трговаца према старијим купцима, кажу у потрошачким организацијама. Старији, ипак, кажу да је текст на декларацијама ситно написан и они који имају слабији вид не могу да га читају. Желе се и на промену места одређених производа у продавницама.

Број старијих од 60 година у свету, из године у годину, расте за 2,6 одсто. То је двоструко брже од раста светске популације, па не што се њиховим потрошачким навикама посвећује све више пажње.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 20. октобар 2024.
9° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи