Читај ми!

Лизинг као позајмица

Све више грађана враћа возила која су купљена на лизинг. Због беспарице, нису у могућности да отплаћују рате. Број возила купљених на лизинг у драстичном паду.

Због кризе и немогућности да отплате рате, све више грађана, остаје без својих возила купљених на лизинг. Пада и број новозакључених уговора. Тако у односу на најбољу 2008. годину чак за 50 одсто, а прошле године од 29.000 продатих возила тек 10 одсто купљено је на лизинг.

У аутокућама које продају враћена возила тврде да сваке недеље чак десетак власника врати кључеве возила.

То се некада догађало месечено, што је показатељ све веће кризе. Највише се враћају возила узета 2008. године, када је ауто тржиште било на врхунцу.

Сада таква возила после четири године отплате коштају колико и нова, јер су, у међувремену, опет појефтинила и до 30 одсто.

"Сада долазите до тога да је ваш аутомобил, који сте дужни да платите банци, скупљи након три године него нови, који се нуди, па је логично да га вратите банци", каже Милош Петровић, Српска асоцијација увозника и делова.

У Удружењу лизинг кућа кажу да ситуација није тако драстична и да продавци на плацевима, да би рекламирали и своја возила из увоза, лако на њих стављавју налепницу "Враћено из лизинга".

Само 10 до 20 одсто аутомобила на плацевима су стварно из повраћаја и треба тражити пуну документацију о возилу, да не било превара.

Наставак отплате рате

Међутим, власник који враћа аутомобил у појединим случајевима и после враћања кључева мора да страхује колико ће рата морати да отплати.

"Када се поврати предмет лизинга, све до продаје, или новог лизинга, уколико постоји разлика, та разлика мора да се надокнади", каже Власитимир Вуковић, председник Удружења лизинг кућа.

Прошла година, слободно се може рећи, била је година куповине аутомобила за кеш. Од око 29.000 купљених нових аутомобила, само 8 одсто или око 2.200 купљено је на лизинг.

"Оно како ми можемо да објаснимо ту појаву је искључиво страх становништва од губитка посла, или претераног задуживања", каже Жељка Карић, Еуросумар Сузуки Београд.

Потражња за новим аутомобилима у децембру и почетком јануара 30 одсто је нижа него прошле године, кажу продавци, и додају да више немају места за спуштање цена, а да су кредитни услови све тежи.

Субвенција за популарни "пунто" укинута је са 31. децембром, а када ће бити обновљена, тешко је рећи, сматрају продавци.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 17. јул 2024.
36° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару