Читај ми!

Опоравак америчке аутоиндустрије

Амерички произвођачи аутомобила враћају се на позиције на светском тржишту које су изгубили 2008. године, када је почела криза. Тада је "детроитска тројка" запала у кризу из које су се извукли уз помоћ издашне државне помоћи.

Уз помоћ издашне државне помоћи амерички произвођачи аутомобила су опет на старим, добрим позицијама које су изгубили са доласком велике економске кризе 2008. године. Тада су "Џенерал Моторс", "Крајслер" и "Форд", популарније детроитска тројка, запали у до тада незабележене тешкоће.

После драстичне реформе пословања, на Сајму аутомобила у Детроиту представљају се у великом стилу.

Да су дошли бољи дани за америчке произвођаче, видело се и по томе што је "Џенерал Моторс" (Џи-Ем) на Сајму аутомобила у Детроиту новинаре послужио шампањцем и сендвичима са јастогом.

Џи-Ем тек треба да објави пословне бројке, али рачуна се да је продао девет милиона возила, бар 800 хиљада више од ривала из Јапана и Немачке, који су му 2008. одузели примат на светском тржишту после седамдесет година доминације. Највише је продао на домаћем тржишту.

"Просечна старост аутомобила у Америци је око десет година. Американцима требају нови аутомобили и, упркос тешком економском окружењу, имали смо једну од најбољих година", каже Џеј Куни, директор продаје "Џенерал Моторса".

Детроитску тројку, коју, уз "Џенерал Моторс" чине "Форд" и "Крајслер", од банкрота су спасле десетине милијарди долара из америчке државне касе, али и драстична реформа пословања.

"Продајемо много више малих аутомобила него раније, пре свега због економских разлога, међу којима је и цена горива", каже менаџер продаје у "Форду" Брајан Годфри.

"Крајслеру" је, уз државни новац, спас дошао и у виду новчане инјекције италијанског "Фијата", чији је директор Серђо Маркионе 2009. успешно преузео оперативну управу над посрнулом детроитском компанијом.

Радна недеља у "Крајслеру" 60 сати

"Компанија "Крајслер" била је у најгорој ситуацији у својој историји, горој него кад га је преузео Ли Ајакока. Људи су веровали у његове идеје о редизајнирању аутомобила и новим производима", каже амерички секретар за саобраћај Реј Лахуд.

Радници на Крајслеровој производној траци сада раде 60 сати недељно и зарађују нешто више од 26 долара по сату.

Рик Мафија, радник у "Крајслеру", каже да је 2009. мислио да је све готово и да је потрошио 24 године ни за шта, нагласивши да су стрепели од "Фијата", а да је данас сјајно.

Осим на домаћем тржишту, производе америчких аутокомпанија највише траже у Кини.

Захваљући кинеским купцима, живе и произвођачи најлуксузнијих аутомобила. Њихова продаја расте двоструко брже од укупне продаје аутомобила.

"Ролс-Ројс" је прошле године имао највећу продају од оснивања 1906. године захваљујући расту продаје у Кини за 50 одсто.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. јул 2024.
27° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару