Сви волани лево!

У Србији је за две године регистровано више од 3.000 возила са десним воланом. Новим правилником њихова регистрација ће бити забрањена, а садашњим власницима биће дат рок од две до три године да волан са десне пребаце на леву страну.

Цене половних возила са десним воланом у Великој Британији ниже су за 30 до 40 одсто него возила са левим воланом из Европе. То је разлог што је у последње две године у Србију из Велике Британије увезено и регистровано више од 3.000 оваквих возила.

Увоз и регистрација за сада се обавља без проблема, али ускоро ће новим правилником о техничким условима њихова регистрација бити забрањења, а садашњим власницима биће дат рок од две до три године да волан са десне пребаце на леву страну.

Садашњи вакуум у закону дозволио је многима да возила са десним воланом региструју и за превоз путника. Неколико десетина таксиста у Београду регистровало је луксузнија возила да би задовољило стандарде мотора "еуро 4".

Они су се, кажу, лако привикли да возе десни волан, али муштерије често имају проблем и са седањем на сувозачко место и са излазом, јер се врата сувозача отварају директно према коловозу. Таксисти кажу да су свесни свих ризика али, преовладао је економски интерес.

Жељко Богдановић из "Пословног таксија" тврди да за годину дана, од како има десни волан нема ниједан прекршај и да му је било тешко само првих пар дана, док се није навикао.

Возачи који користе возила са десним воланом кажу да држава није требало прво да дозволи увоз, а да сада условљава употребу ових возила. Пребацивање са десне на леву страну кошта од 500 до 1500 евра.

Демир Хаџић из Министарства за инфраструктуру каже да ће бити одређен рок од две до три године да би се оваква возила прилагодила и регистровала.

Милан Божовић са Саобраћајног факултета тврди да за сада нема података о томе колико су возила са десним воланом учествовала у саобраћајним незгодама, али да свакако утичу на безбедност саобраћаја, те да је потребно што пре ограничити њихову употребу.

Овакав положај возача потпуно је неприродан за наше услове. Најтеже је свакако одмеравање растојања од паркираних аутомобила и мимоилажење, али се временом стекне и тај осећај. Претицање је најопасније, јер се тешко може видети ко долази у сусрет.

Број коментара 36

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 28. септембар 2024.
31° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи