Корист од дуалног образовања – компаније стипендирају ђаке и студенте да би добиле стручњаке

Трећина ученика Техничке школе у Пожеги образује се по дуалном систему у новој школској години. По овом концепту образују се не само средњошколци него и студенти, које локалне компаније стипендирају и тако улажу у потпуно припремљене и оспособљене стручњаке за посао. Дуални систем образовања на тај начин омогућава младим људима да граде каријеру у истим компанијама у којима су били на пракси током школовања.

Савремени приступ у образовању, употпуњен практичном наставом у Техничкој школи у Пожеги, привлачан је за ученике који се школују по дуалном концепту.

Ђаци истичу да их је овакав модел образовања занимао и да није био тежак, те да су дуално образовање изабрали да би нешто научили и потом зарадили – јер су хтели и праксу и посао.

Уз подршку државе, наредне године настава ће се одвијати и у реновираном делу старе школе. На тај начин ће се употпунити едукација за дефицитарна занимања.

Директор Техничке школе Пожега Зоран Јотић објашњава која су занимања дефицитарна.

"То су бравар и заваривач, оператер машинске обраде резањем… Када завршимо овај део, имаћемо тренинг центар и бићемо оспособљени да максимално одговоримо привреди, те да што више дечака и девојчица укључимо у дуални систем образовања", каже Јотић.

Компаније сарађују са факултетима – прво пракса па посао на истом месту

Компанија "Инмолд", пожешког привредника Горана Јанковића, до сада је стипендирала око 500 ученика, али је због потребе за стручним кадровима започео сарадњу и са машинским факултетима у земљи.

роширили смо сарадњу на Технолошки факултет у Београду, Факултет струковних студија у Београду и на Технички факултет у Чачку, јер нам требају мехатроничари, електроничари и људи из електронске струке, за наше линије за аутоматизацију", истиче Јанковић.

Невена Павловић и Немања Грујовић били су стипендисти Инмолда током средње школе и студија. Захваљујући дуалном концепту граде каријеру у колективу у којем су девет година стицали практична знања.

Дипломирани машински инжењер Невена Павловић тврди да им је овакав модел образовања пружио нешто што ниједан систем не би могао.

"Пружио нам је праксу кроз наше школовање, што нам је доста значило и у средњој школи и на факултету", сумира Павловићева.

Сличног става је и њен колега Немања Грујовић.

адимо комплексне инжењерске ствари, дакле, нису ситнице. Задовољан сам самим послом овде", закључује Грујовић.

Суштина дуалног образовања је да млади по завршетку школовања лакше дођу до посла, и због добре пословне климе, каријеру граде у својој локалној заједници и држави.

понедељак, 28. октобар 2024.
16° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи