Колико су турбуленције на летовима опасне и шта се дешава са путником који не послуша упутства посаде
Ових дана осванули су драматични наслови о лету Београд–Подгорица. Јаки ветрови, турбуленције, непослушан путник који није желео да седне и стави појас, молитве и лет који траје два сата уместо 50 минута. Да ли је заиста ситуација била толико опасна и има ли разлога за страх од турбуленција?
Божидар Батуљевић из Директората цивилног ваздухопловства Србије рекао је гостујући у Београдској хроници да ситуација на лету Београд–Подгорица није ништа забрињавајуће и да се на једном од хиљаду летова се догоди да авион не слети из првог покушаја.
То, међутим, не представља никакву опасност за путнике, указује Братуљевић истичући да су пилоти који раде у националној авио-компанији "Ер Србија" искусни и да је сама Србија у врху безбедности кад је реч о летењу авионом.
"Наш Директорат цивилног ваздухопловства вредно ради на усавршавању и подизању нивоа безбедности у сваком аспекту авијације. Разумем забринутост путника, али путници морају да се распитају и прочитају, то је најбезбеднији вид превоза", рекао је Братуљевић.
На питање када турбуленција моће бити опасна, Братуљевић одговара да за 40 година није био у опасној турбуленцији, као ни један од његових колега.
"Авион поседује метеоролошки радар који му тачно одређује у коју боју сме да уђе. Турбуленција је дефинитивно непријатна и посади и путницима који не виде шта се дешава и то је разумљиво. Међутим, турбуленција не може да сруши авион, само је непријатна", објашњава Божидар Братуљевић.
Додаје и да је за сваки квар који може да утиче на кашњење, безбедност путника, припрему за ванредну ситуацију, посада у обавези да обавести путнике и уради припрему са њима.
"Ако постоји могућност да се деси, на пример, цурење горива, путници морају бити припремљени да би одреаговали без панике. Кабинска посада у сарадњи са летачком посадом то врло добро обавља", рекао је Братуљевић.
Непоштовање упутстава посаде
Када је реч о поштовању упутстава посаде током лета, Братуљевић каже да је посада обучена за то како да се понаша у случају непоштовања прописа од стране путника, по категоријама 1, 2 и 3.
"Капетан и копилот не смеју да изалзе из кокпита, али могу у комуникацији са кабинском посадом да предлажу и обавесте посаду и у крајњем случају да скрену са руте и слете на најблићи аеродром у случају да је то екстремна ситуација. Ми нисмо имали случајева да је била таква ситуација", истиче саговорник РТС-а.
Додаје да непоштовање правила од стране путника, у овом случају невезивање појаса, није опасно по остале путнике, али да он у случају повреде нема право на накнаду од стране осигурања и не може да тужи компанију.
Путници могу бити и кажњени. На пример, у случају да пилот мора да преусмери слетање на други аеродром, цео трошак наплаћује се путнику путем суда. За непоштовање правила моће бити осуђен и на затворску казну.
Цело гостовање Божидара Батуљевића можете погледати у видеу на почетку текста.
Коментари