Попуњено преко 80 одсто смештајних капацитета за дочек Нове године; цене 13 одсто више
Аранжмани за дочек Нове године широм Србије су готово распродати, а према подацима из октобра број долазака туриста је за око девет одсто већи у односу на исти период 2022. године. Директор Националне асоцијације туристичких агенција (ЈУТА) Александар Сеничић каже за РТС да ће 2023. бити рекордна туристичка сезона и да број ноћења у српским хотелима и апартманима константно расте.
Александар Сеничић истиче да ће ове године просечан број ноћења који странци проводе у Србији бити нешто већи од три ноћења, што је и био циљ Националне асоцијације туристичких агенција.
"Србију полако уводимо међу дестинације где туристи проводе викенде, али и нешто дуже време како би обишли већи део Србије", каже Сеничић.
Између 80 и 90 одсто локалних смештајних капацитета за новогодишње празнике је већ попуњено, а Сеничић наводи да је уобичајена пракса да се на крају године капацитети распродају, нарочито у великим градовима, попут Београда, Новог Сада, Ниша, Крагујевца.
"Попуњени су и источни, југоисточни, те југозападни део Србије. Имамо велики број страних гостију, пре свих, туриста из Бугарске и Румуније, па се ти аранжмани распродају и до годину дана унапред", наглашава Сеничић.
Већи број гостију због сарадње хотелијера и локалних организација, али и боље инфраструктуре
Директор Јуте сматра да је попуњеност капацитета смештаја резултат доброг пробоја на тржишту хотела, али и акција локалних туристичких организација и Националне туристичке асоцијације.
"Исту ситуацију имамо и на планинама. Све је више странаца. У бањама такође, оне живе и у овом добу године од страних гостију", каже Сеничић.
Наводи да је повећан број долазака туриста у Србију уследио и због побољшања инфраструктуре, а да су боље саобраћајнице посебно значајне за госте из околних земаља, који у Србију улазе аутомобилима.
Београд очекује рекордан број ноћења
Београд такође очекује рекордне бројке туриста уочи новогодишњих празника.
Сеничић очекује велики број странаца у престоници током јануара и каже да је важно да се сезона, такорећи, продужава.
"Све утиче на долазак туриста, па тако и бројни програми. Културне манифестације, концерти на градским трговима на више места у граду. И не само у Београду. То је мотив и за домаће госте када мењају своја места. Врло често људи из Београда путују за Нови Сад или за Ниш и Крагујевац, као и у обрнуто", истиче Сеничић.
Цене смештаја више за 13 одсто
Према подацима Републичког завода за статистику из октобра, цене смештаја су више за 13 одсто, а Сеничић сматра да је Србија и поред скупљих цена конкурентна.
"Сами подаци о којима смо причали малопре, а то је повећање броја гостију, говоре да смо апсолутно конкурентни. Чим имамо повећање броја долазака, то најбоље говори о томе да ли су цене реалне. До поскупљења је морало да дође, сходно општој инфлацији у земљи и иностранству, и то је реалан однос цене и квалитета у овом тренутку", наглашава Сеничић.
Расте број долазака гостију из читаве Европе, али и Кине
Сеничић истиче да је, поред великог броја посета туриста из Бугарске и Румуније, све више гостију из Мађарске, Турске, Грчке, али и читаве Европе, што је био циљ туристичких агенција, који је донекле испуњен након увођења директних летова из више европских дестинација.
"Имамо и велики број туриста из Кине, што је директна последица линије између Београда и Пекинга. Чим имате добру или лаку доступност неке дестинације, онда је логична последица тога велики број, или све већи број, гостију из те дестинације", каже директор Јуте.
Наглашава да кинески туристи постепено освајају Србију и да је потребно да угоститељи и хотелијери прилагоде своје навике ономе што они желе да виде и посете у држави.
"Фали нам, пре свега, туристичких водича који добро говоре кинески језик, али се на томе ради из године у годину и то је добар пут", закључује директор Националне асоцијације туристичких агенција Александар Сеничић.
Коментари