Школа за децу са церебралном парализом - интересовање све веће, а места све мање
Школа за децу са церебралном парализом "Миодраг Матић" јединствена је у Србији. Похађа је 60 ученика са вишеструким развојним тешкоћама. После бањске рехабилитације деце, али и адаптације почела је школска година и за прваке. Интересовање за школу је све веће, а места је све мање.
За први дан у школи Никола је научио песмицу о петлићу певачу. Са њим још 9 другара, сви са церебралном парализом, уче облике и боје, прва слова и бројеве.
"Нама у кући делује задовољније с обзиром на то да је он и невербалан и не може да хода. Ми гледамо да му време испунимо на тај неки начин, чак и логопед сматра да ће му пријати социјализација и окружење вршњака", каже Љиљана Милатовић, Јагошева мама.
И Душанка Милошевић, Павлова мама, каже да се њен син уклопио и да ће више напредовати.
"Има супер другаре и мислим да се лепо уклопио јер је навикао уз старијег брата да нон-стоп нешто слуша, да се нешто дешава, зато што у разреду има другара који прича. То је њему занимљиво и мислим да ће више напредовати", прича Душанка.
Напредак и мала победа је и када се та деца први пут одвоје од родитеља. С првачићима са церебралном парализом ради читав тим учитеља, дефектолога, логопеда, реедукатора психомоторике...
"За свако дете ми радимо по редовном плану и програму. Међутим, након два месеца опсервације за ђаке прваке се израђује тзв.ИОП индивидуални образовни план, где се онда у будућности базирамо на оне сфере где су деца јака, ми то потенцирамо", каже Гордана Рајић-Ђурковић, наставник разредне наставе, дефектолог олигофренолог.
Школа ради у оквиру болнице за церебралну парализу, па деца уз наставу добијају и здравствену подршку. Интересовање је толико да су први пут морали за 4 одељења да организују поподневну наставу.
"Ја очекујем да за две године буду попуњени капацитети и онда после тога не знам шта ћемо, то што имамо, имамо. Ми смо у уговору са болницом, тај простор користимо, више од тога немамо, а све је већа навала на нашу школу и за једно две године биће проблема, у том смислу", каже др Зоран Р. Андрејић, директор ОШ за децу са церебралном парализом "Миодраг Матић".
Зато апелују да се прошири простор и отворе нове школе како у Београду, тако и у Србији. Напредак деце са церебралном парализом је спор, али могућ, кажу учитељи дефектолози који их стрпљиво, ситним корацима воде кроз школовање.
Коментари