Читај ми!

Зелена, жута или црвена зона - како би наставници требало да прате моторичке способности ученика

Милан Пашић из Министарства просвете каже за РТС да праћења развоја моторичких способности ученика није новина, али да ће нови софтвер поједноставити посао наставницима који су дужни да почетком и крајем године са децом ураде мерења и тестове. Објашњава да их према резултатима сврставају у три категорије - зелену, жуту или црвену, након чега ученици и родитељи добијају препоруку шта и на који начин треба да унапреде.

Подаци показују да ће скоро 2.000.000 становника Србије, што је око 30 одсто укупне популације, бити гојазно до 2030. године. Скоро 20 одсто деце имаће проблем са гојазношћу.

Док се наставници и професори физичког васпитања залажу да деца физичко имају сваког дана, отворено је питање зашто многи због пренатрпаних учионица немају ни онолико часова колико је прописано програмом.

Од септембра је планирано редовно праћење физичког развоја и развоја моторичких способности ученика помоћу софтвера.

Милан Пашић из Министарства просвете каже за РТС да то није новина и да је још 2011. године успостављен систем праћења развоја моторичких способности ученика.

"То су радиле колеге са Факултета спорта и физичког васпитања Универзитета у Београду и колеге из Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања. Уводило се постепено. Направљена је национална батерија, урађена су национална тестирања и одређене су критеријумске и референтне вредности", објашњава Пашић.

Каже да почетком и на крају године наставници разредне наставе или наставници физичког и здравственог васпитања два пута раде мерења и тестове са ученицима, након чега их према резултатима сврставају у три категорије - зелену, жуту или црвену.

"Уколико је ученик у зеленој или жутој зони, то нам указује на његов јако добар здравствени статус. У случају да је у црвеној зони, то нам указује да је неопходно да уради побољшање одређених способности. То наставник каже ученику. Теоретски, ако имамо ситуацију да је ученик показао лоше резултате у скоку удаљ, знамо да је неопходно јачање снаге ногу и ученик ће добити препоруку наставника да прескаче вијачу", објашњава Пашић.

"Ученици ће добити повратну информацију шта је неопходно да раде"

Пашић истиче да ће национална платформа односно софтвер олакшати даљу сарадњу и комуникацију између наставника, ученика и родитеља. Наставници су до сада податке уносили у свеску, а сада ће им бити поједностављено.

"Ученици ће добијати извештај везано за своју популацију, узраст и пол - где су, у којој се зони налазе и добиће повратну информацију од софтвера шта је неопходно да раде. Родитељи ће моћи да питају наставнике шта је то што могу да унапреде", истиче Пешић.

Наводи да су наставници прошли обуку, а да је још једна планирана у августу, када се успостави софтвер.

Пашић наглашава да праћење развоја моторичких способности ученика није замена за систематске прегледе који су и даље обавезни. Напомиње да је законска обавеза да свако дете прође преглед и да без потврде лекара не може да се упише у први разред основне школе.

Пашић сматра и да је дошло до помака у броју сала и спортских терена у школама.

четвртак, 19. децембар 2024.
9° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње