Посао снова за многе све траженији – колико кошта обука за пилота
У просеку 60.000 људи сваког месеца тражи информације о томе како постати пилот – показују подаци Гугла. После информационих тeхнологија, ваздухопловство је и те како тражено када је реч о промени професије. Упућени указују да се тржиште авио-саобраћаја последњих година све више развија и да ће та, за многе професија из снова, и те како бити тражена.
Ниту Ракић је једна од пет жена пилота у националној авио-компанији. Љубав ју је из Индије довела у Србију. Пилотира свим континентима већ 20 година и каже – путници се сваки пут изненаде када је виде.
"Такве ситуације ја имам често, јер још није толико уобичајено да има жена пилота. Друга страна медаље је да морате да будете спремни да често радите ноћу, а ми имамо симулатор испита сваких шест месеци", каже Ниту Ракић.
У Србији лети 1.538 пилота, подаци су Директората за цивилно ваздухопловство, које годишње изда између 70 и 80 нових дозвола за летење.
Дуг је списак услова које је неопходно испунити да бисте постали пилот. Међу њима су – године учења, на десетине сати летења и нешто више од 40.000 евра колико кошта обука за цивилног пилота.
Све то не спречава најупорније да, како у неколико приватних школа летења тако и на државној ваздухопловној академији, стекну пилотску дозволу.
"С обзиром на потребе тржишта очекујемо да ће ове године бити озбиљан притисак за упис на обе класе и у Београду и у Вршцу. С обзиром на то каква је ситуација у ваздушном саобраћају и каква је потреба за пилотима, мислим да уопште неће бити чекања за посао", наводи Горан Вијовић, директор Ваздухопловне академије у Вршцу.
Уредник портала Танго сикс Петар Војновић каже да пилоти у Србији, али и у иностранству зарађују око 4.000 до 5.000 евра.
"Можемо рећи да се први пут у последњих неколико година долази до баланса и релативно речено има радних места за све заинтересоване. Пилоти у Србији, али и у иностранству су плаћени негде око 4.000 до 5.000 евра. Та висока месечна примања су традиционална, а делом су оправдана због велике одговорности, великог стреса", додаје Војновић.
Одговорност и стрес многи пилоти мењају за, како кажу, најлепши поглед из канцеларије. Српски пилоти тражени су и у авио-компанијама на Блиском истоку, у Азији и традиционално у Африци. И лоукост компаније доносе више посла, па зато не изненађује податак да последњих година у Србији расте број издатих пилотских дозвола.
Коментари