Железница - шанса за Србију

Европа тражи улагање у железницу, јер најбитнији путни правци са севера ка југу иду преко Србије. Ове године ће чак осамдесет милона евра бити уложено у пруге.

У међуградском саобраћају, осам од десет наших путника користи аутобус уместо воза. Мале брзине, недовољан број полазака, кашњења, често и због штрајкова, неки су од разлога зашто је друмски саобраћај код нас популарнији, што није случај у Европи и свету.

Европа тражи да улажемо у железницу, јер најбитнији путни правци са севера ка југу иду преко Србије.

Повољне кредите са дугим роковима отплате можемо да искористимо после реформе Железнице, када ће и на нашим пругама бити конкуренције.

Наши суседи Румуни већ имају два приватна оператера на железници, који конкуришу у транспорту роба и услуга и због тог стратешког опредељења имају подршку Уније.

У Швајцарској, држава, због буке, камионе товари на воз и транспортује кроз земљу кад су у транзиту, док су већи градови Европе смањили гужве системом приградских железница које су укључене у метро.

Стручњаци кажу да Европа неће дозволити да наше парче пруге на раскрсници буде непроходно и зато тражи хитну рефрому и изградњу инфраструктуре. У Србији, ове године, чак осамдесет милона евра биће уложено у пруге.

Милован Марковић, генерални директор Железница Србије, каже да су већ у току неки пројекти модернизације пруга у Србији.

"Један пројекат је завршен, а то је модернизација пруге Батајница - Голубинци, а у току ове године започеће радови на изградњи железничког моста на прузи Београд - Ниш", истакао је Марковић.

Железники пројекти - велика развојна шанса за Србију

Ове године очекује се доношење многих подзаконских решења, од којих се нека односе на тарифе закупа наших пуга, како страних тако и домаћих оператера.

Нешто слично већ се десило у ваздушном саобраћају, када је потписивањем Споразума о отвореном небу, ЈАТ добио јефтину конкуренцију страних компанија.

До 2015. године у железницу треба уложити 4,3 милијарде евра само за инфраструктуру, да би теретне и путничке композиције достигле брзину од најмање 100 километара на час, колико имају у Европи.

Тај процес, за који су гарантована средства, прилика је и за упошљавање наших капацитета.

Министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић сматра да су железнички пројекти велика развојна шанса за Србију.

"Железнички саобраћај је данас велика саобраћајна шанса за Србију. Дуж целог железничког коридора кроз нашу земљу има десет фабрика које немају посла", рекао је Мркоњић.

Развијене Европске земље планирају да транспорт са друма до 2015. године пребаце на воз, а Русија и Кина пруге великих брзина виде као основу транспорта.

И у Америци је криза покренула железнички превоз као јефтинији и еколошки прихватљивији.

Број коментара 7

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 05. октобар 2024.
13° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи