Демократизовати школски систем

Србија још увек у систему који је диригован и централизован и у коме школе немају унутрашњу демократску структуру, оцењено је на регионалној конференцији "Демократско управљање школом".

На регионалној конференцији "Деморатско управљање школом" која се одржава у Београду, оцењено је да у школе у региону треба увести демократско и децентрализовано уређење.

"Србија је још увек у систему који је диригован и централизован и у коме школе немају унутрашњу демократску структуру. Оне су под великим утицајем политичких одлука, свакодневне политике и у том смислу Савет Европе препоручује да се то промени", рекао је Миљенко Дерета из Грађанских иницијатива.

Дерета је рекао да је то регионални пројекат и да је циљ да се "школе промене, да би оне могле да мењају друштво у демократском смислу".

Како наводи Дерета у Србији постоје "неки зачеци" институција унутар школског система које би могле да постану учесници у дијалогу унутар школе, као што су на пример школски парламенти који ће омогућити да се чује глас ученика.

Према његовим речима, потребно је да постоје и друге институције кроз које ће да се чује глас родитеља и рефлектују интреси локалне заједнице.

"Добар пример су САД. У Европи је цео образовни систем другачије постављен. У САД је он потпуно децентрализован. Свака школа има огромну аутономију.Тамо се директори бирају на локалним изборима, јер људи схватају да је та институција веома важна", објаснио је Дерета.

Едукација за директоре школа

Државни секретар Министарства просвете Србије Тинде Ковач Церовић оценила је да у Србији постоји напредак и да су школе "инклузивније", више промовишу толеранцију.

Ковач-Церовић је рекла да је у систем доношења одлука потребно више укључити ученике и родитеље, али и додатно едуковати директоре школа.

Према њеним речима, директори школа ће бити обучавани и едуковани, полагаће испите, а њихово постављање неће бити ствар политике.

Директорка Директората за образовање и језике Савета Европе Олеф Олафсдотир казала је да школе морају имати добре директорке, као и да лоши директори отежавају рад учитеља.

Олафсдотир је рекла да се до боље школе и бољег света, између осталог, долази мирним решавањем конфликта, критичким посматрањем себе и дискусијом.

Конференцију Мреже за образовање за демократско грађанство и људска права за Југоисточну Европу организовали су Министарство просвете, Грађанске иницијативе и Савет Европе уз подршку амбасаде САД у Београду.

На дводневној конференцији учествују представници 10 земаља из региона.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 05. октобар 2024.
12° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи