Строжа правила за регистрацију, половњаци морају да имају катализаторе и ДПФ филтере
Од овог лета почиње примена строжих правила на техничким прегледима, а највећи проблем биће мерење квалитета издувних гасова, због којих многи аутомобили неће више моћи да буду регистровани. Половњаци стари и до 20 година морали би да имају катализаторе и ДПФ филтере, а многи не знају да ли их поседују и да ли су исправни.
Према правилнику о техничким условима, возила морају имати катализатор ако су са њим произведена, што значи да катализатор као и ДПФ не треба накнадно уграђивати на аутомобиле који их никада нису имали.
Многи власници нису сигурни да ли је њихов аутомобил произведен са катализатором или ДПФ-ом.
Професор Драган Кнежевић са Катедре за моторе Машинског факултета у Београду каже да се то да ли возило има систем накнадног третмана издувних гасова може проценити на основу његовог годишта.
"Еуро 1 норма је уведена у јануару 1992. године, па Еуро 2 норма 1995, а Еуро 3 2000. године, односно 1998. и 1999. код неких произвођача, тако да је код нас критична та Еуро 3 норма, где сва возила са бензинским моторима имају катализаторе, возила са дизел моторима имају оксидационе катализаторе, али ретко које возило има филтер честица односно ДПФ", објашњава Кнежевић.
Каже да је 2005. година уведена норма Еуро 4, код које сва возила са безинским моторима имају катализаторе, возила са дизел моторима оксидационе катализаторе и скоро сви де-пе-еф осим најслабијих верзија дизел мотора.
"Еуро 5 возила од 2009. године имају комплетан систем накнадног третмана, осим неких најслабијих дизел мотора. Еуро 6 норма је уведена 2014. године и та возила имају комплетан систем", истиче Кнежевић.
Возила која су направљена са катализатором и ДПФ филтером морају да га имају на техничком прегледу. Визуалним путем се проверава да ли је катализатор на свом месту.
Аутомобили који су произведени са катализатором, а немају га, неће проћи технички преглед.
Коментари