Пуно посла за авиотакси

Србија има највећи број авиотакси компанија у региону, а укупно 20 авиона је регистровано за такав превоз. Четири српска авиотакси предузећа, и у години економске кризе, имала су много посла, превозећи грађане Србије и стране држављане.

Док је већина грађана Србије нестрпљиво очекивала да лоу кост компаније почну да лете и код нас, четири српска авиотакси предузећа и у години економске кризе, имала су много посла превозећи не само грађане Србије, већ и стране држављане.

Србија има највећи број авиотакси компанија у региону. У Директорату за цивилно ваздухопловство регистровано је 20 авиона за такав превоз. То су савремене, луксузно опремљене летелице.

Авиотакси службе добијају дозволу за рад као и све друге авиокомпаније, тек када испуне стандарде Европске агенције за сигурност ваздушне пловидбе.

"Када инспектори директората цивилног ваздухопловства то утврде онда се издаје сертификат и на тај начин авиокомпанија има доказ да је способна да, на сигуран и безбедан начин, учествује у јавном авиосаобраћају" наводи Катарина Андрић-Милосављевић из Директората за цивилно ваздухопловство.

Беч, Милано, Париз, Москва свакодневневне су дестинације. Пут за Лондон, на пример, ако се путник враћа истог дана, стајаће десетак хиљада евра а за Милано око шест хиљада. Без прекидања лета авиотаксијем можете стићи до било које дестинације у Европи.

Фалкон и Лирџет

Пилот Зоран Модли наводи да доста познатих личности користи услуге авиотаксија.

"То су певачи, бендови, фудбалери. Мени су у успомени остали летови са Робертом Плантом, Кајли Миног... Догађа се да возимо стране министре, возили смо аустријског министра саобраћаја", наводи Модли.

Авиослужба Владе Србије има два авиона, Фалкон и Лирџет, који годишње остваре до хиљаду сати налета. Регистрована је и за комерцијалне летове, а цене су сличне као и у другим компанијама.

"Деведесет пет посто налета остварили смо за потребе државе. За потребе председника, Скупштине и Владе Србије. Неких 5 посто смо радили на тржишту, углавном медицинске летове. Проблем је што не поседујемо довољно капацитета да бисмо више радили на тржишту.", каже Зоран Ристић из Авио-службе Владе Србије.

Док неки такав превоз сматају луксузом, пословни људи, спортисти, музичари, за које је време новац, тврде да је исплатив.

Имајући у виду цену изнајмљивања летелица, многи су проценили да им је јефтиније да купе сопствени авион. У Србији је регистровано 40 авиона које поседују приватне компаније и појединци.

Њихова цена је од неколико десетина хиљада до више милиона долара. неки авиони стари су 40 и више година а неки најновији модели полетели су први пут ове године.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 07. октобар 2024.
16° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи