Електричних тротинета све више, али их закон и даље не види
Електрични тротинети у Београду постају све популарнији вид превоза. С обзиром на то да их је на улицама све више, било је најављено да ће нови Закон о безбедности саобраћаја обухватити и ова превозна средства, међутим то се још није догодило.
Саветник директора Агенције за безбедност саобраћаја Милан Илић каже да је стручна радна група је већ покренула питања у вези са тим и очекује се да се донесу законске одредбе у скоријем року које су у складу са примерима најбоље праксе у земљама западне Eвропе.
Нечујни су, брзина коју достижу може бити опасна за пешаке, па закон треба да регулише куда смеју да се возе, ко може да их вози и шта је потребно од заштитне опреме. За сада се зна да су обавезни звонце, бела светла напред, црвена позади, кочиони систем и кацига.
Илић истиче кажу да законске одредбе код нас тренутно нису прецизирале куда ће се кретати, али, то, како указује, никако не треба да буде по коловозу, углавном бициклистичким стазама.
Напомиње да, уколико се тротинет креће по тротоару, брзина би требало буде у распону од седам до 15 километара на час.
Београђани сматрају да би вожња елекричних тротинета требало да буде регулисана законом.
Жале се да су нечујни и брзи али и додају да су добри за саобраћај.
Бициклисти у правном вакууму
Своје место на улицама и измену Закона о безбедности саобраћаја траже и бициклисти. Желе да буду безбеднији, да, уколико већ поштују пропис и возе на један метар од тротоара, возачи њих поштују.
"Мислим да је најбоље да жуте траке остану за превоз, али проблем је, тамо где су жуте траке имате и паркирање и немате бициклистичке стазе, и тада бициклисти нити су на растојању од једног метра од тротоара што је по закону, нити могу да иду тротоаром јер туда иду пешаци, и тада не знају куда да се крећу", истиче Зоран Буквић из удружење грађана "Улице за бициклисте".
У појединим земљама законима је већ дефинисана вожња електричних тротинета, а по целим градовима су исцртане стазе само за бициклисте. Нови Закон о безбедности саобраћаја би та питања требало да реши и код нас.
Коментари