Штрајк чачанског "Аутопревоза"

Преговори штрајкачког одбора "Аутопревоза" и пословодства нису успели. Чачак и сутра без превоза, саобраћај на свим приградским и међуградским линијама обустављен. Радници траже повећање цене рада, топлог оброка и социјални програм.

Грађани Чачка ће и сутра остати без градског, приградског и међумесног саобраћаја, пошто преговори штрајкачког одбора "Аутопревоза" са пословодством нису успели. Радници те компаније од јутрос држи у блокади чачанску аутобуску станицу, тражећи повећање плата.

Већински власник Аутопревоза из Израела позвао је раднике да прекину штрајк и најавио да ће 15. јануара њихови представници доћи на договор о дугорочном пословању. Градска управа Чачка је упозорила Аутопревоз да мора да обезбеди минимум процеса рада.

Саобраћај на свим приградским и међуградским линијама "Аутопревоза" обустављен је јутрос од пет часова. Радници траже повећање цене рада , топлог оброка и накнаде за одлазак из предузећа по основу социјалног програма.

"Мада је највећи део возача дошао јутрос на посао, нису могли да крену на пут због блокаде аутобуске станице. Делимично се обавља само градски саобраћај, јер ту користимо аутобусе који су јутрос приспели са приградских линија из околних насеља", изјавио је Андрија Станић, генерални директор "Аутопревоза".

Председник штрајкачког одбора Радојица Тодоровић изјавио је да на редовне градске, приградске и међуградске линије са аутобуске станице није кренуо ни један аутобус, нити ће док штрајк траје бити дозвољено да улазе возила других аутопревозника.

Штрајкачи траже да цена рада по часу буде повећана са 48,8 на 65 динара, да се дневно за топли оброк даје 150, уместо 84 динара и да се накнада за исхрану, минули рад и регрес не урачунавају у минималну цену рада.

Они су предложили да се за отпремнину по социјалном програму, најављеном за око стотину радника, даје 300 евра по години стажа.

Власници тврде да су плате редовне и у порасту 

Садашња примања возача крећу се од 17.000 до 22.000 динара. Представници већинског власника, израелске компаније "Кавим" предлагали су јуче да цена рада буде 55 динара, а да се за топли оброк дневно издваја по 130 динара.

Чачански "Аутопревоз" је приватизован у априлу 2007. године, када је већински власник постао "Кавим" из Тела Авива за 4,2 милиона евра, уз обавезу да уложи још 1,2 милиона.

Генерални директор "Аутопревоза" Станић изјавио је да је нови власник, пре одређеног рока, инвестирао око два милина евра и набавио 16 модерних аутобуса. Од 513 запослених, из предузећа су после приватизације отишла 132 радника, али је касније примљено још 80, тако да је сада запопслених око 350 људи.

"Тачно је да плате нису велике, али се редовно исплаћују и протекле две године порасле су за око 14 процената. Редовно се извршавају и друге обавезе. Ради даље рационализације рада и пословања, намеравамо да идуће године социјалним програмом обухватимо око стотину садашњих радника. Можда је то један од разлога за овакав протест од кога нико неће имати користи", рекао је Станић.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 07. октобар 2024.
15° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи