Шарчевић: Нећу дозволити смањење Десанкине поезије у програму
Министар просвете Младен Шарчевић рекао је да одлука Завода за унапређивање образовања и васпитања да из трећег разреда средње школе искључи избор из поезије Десанке Максимовић, а из четвртог – чувену збирку велике песникиње "Тражим помиловање", није коначна. Истиче да Министарство неће дозволити да се ни на који начин смањи учешће Десанке Маскимовић у оквиру програма наставе предмета Српски језик и књижевност.
Kако је рекао, обавештен је да се неће избацивати цео опус Десанке Максимовић, већ да ће се расподелити у зависности од процене стручњака којем узрасту је примеранији који део.
Истиче да се ради о покушају Завода да се преорганизује оно што Десанка Максимовић има у школском систему, али оно што је важно истаћи да је све у процедури и радној верзији.
"Сигурно као министар нећу дозволити да буде смањен, него се залажем да се апсолутно њено учешће у школском програму повећа, не само ње, већ и других великих песника. Ову моју одлуку сам пренео и Заводу и Савету", рекао је Младен Шарчевић за Танјуг.
Како је објаснио, процедура је да предлог Завода иде Националном просветном савету на даљу процену.
"Завод је стручно тело, њихове комисије када донесу одлуку даље предлог шаљу саветодавном телу, које мора да донесе одлуку о прихватању или неприхватању. У Националном просветном савету седи струка и стручна друштва која када дају на усвајање предлог, ја могу да реагујем", објаснио је Шарчевић.
Десанка Максимовић се неће никада избацивати
Поводом одлуке Завода за унапређивање образовања и васпитања да из трећег разреда средње школе искључи избор из поезије Десанке Максимовић, а из четвртог - чувену збирку велике песникиње "Тражим помиловање", реаговала је и и премијерка Србије Ана Брнабић која је на Твитеру поручила да се Десанка Максимовић неће никада избацивати из образовног система Србије.
Управница Задужбине "Десанка Максимовић" др Светлана Шеатовић оценила је раније за сајт РТС-а да је искључивање песама велике српске песникиње из програма за 3. и 4. разред гимназије прекрајање књижевне историје.
Коментари