Хај-тек пловидба Дунавом и Савом уз навигационе бове
Србија је прва у Европи увела навигационе бове које су видљиве бродовима у свим условима пловидбе. То повећава безбедност пловидбе, каже за РТС помоћник министра за водни саобраћај Вељко Ковачевић.
Инспекција Министарства за саобраћај прошле недеље је појачано контролисала сплавове и бродове на Дунаву.
Помоћник министра за водни саобраћај Вељко Ковачевић рекао је за РТС да су контроле показале да је подигнут ниво поштовања прописа од стране свх учесника у пловидби, али да то мора и може много боље.
"У првим данима контроле видели смо око 40 одсто учесника са недостацима, док су остали испуњавали све прописане услове, чак и најригорозније захтеве, ту мислим на сплавове", рекао је Ковачевић.
Наводи да се контролишу све велике тачке, од Великог Градишта, где је велика фреквенција теретног саобраћаја, затим Нови Сад, Апатин и истиче да добар део учесника у саобраћају поштује прописе.
Прошле године било је око 100 пријава зато што чамци нису били регистровани или зато што су њима управљали они који нису имали адекватно положене испите.
С обзиром на то да се саобраћај на рекама појачава, намеће се и питање шта нам доноси ово лето када су крузери, чамци, глисери или сплавови у питању? На пример прошле године било је регистровано око 3.800 пловила, а капетанија ове године очекује више од 4.000 чамаца и бродова.
Да би пловидба била безбедна у многоме помажу навигационе бове.
"Навигационе бове значајно подижу ниво безбедности саобраћаја на рекама, пре свега када је у питању теретни транспорт и велики путнички крузери", рекао је Ковачевић.
Према његовим речима, оне су сада видљиве свим заповедницима који имају електронске навигационе карте и обавезне су за све велике бродове.
"Оне нису обавезне за чамце, али да је добро да и власници чамаца имају такву опрему, управо због електронских навигационих бова, речних информационих сервиса, свих ај-ти сервиса који су уведени у унутршњу пловидбу, пре свега због подизања безбедности, рекао је Ковачевић.
Објаснио је да су физичке навигационе бове опремљене и светлосним сигналим, тако да су видљиве у ноћним условима, када је магла и у свим отежаним условима пловидбе.
Поред њих, уведени су и виртуелни атони.
"Када одређена бова буде уништена током пловидбе ми пуштамо виртуелне атоне који су видљиви у електронским навигационим системима тако да брод може неометано да настави да плови без обзира што физички не види бову, јер је види на електронској навигационој карти", каже Ковачевић.
У исто време требало би да се повећају капацитети путничких пристаништа у Београду и другим градовима Србије.
Министарство је са општином Земун и градом Београдом иницирало изградњу међународног пристаништа у Земуну.
Ковачевић каже да би радови на том пристанушту требало да буду завршени у августу и очекује да оно до наредне наутичке сезоне буде значајно реклаксирно.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар