Потискивач "Слога" у борби против леда, жал за старим ледоломцима
Због веома ниских температура леда има и даље на српским рекама. Најкритичнија места су Грочанска ада и Даљска кривина, где је лед делимично савладан. У српском сектору Дунава тренутно има шест ледоломаца. Надлежни прате да санте које плове после пробијања леда не угрозе водопривредне објекте и мостове.
Потискивач "Слога" је у приправности због санти које остају за ледоломцем на Даљској кривини. Комади које "Јекторо 11" ослободи, у Новом Саду су за око 20 сати – зато 24 часа дежурају у "Водама Војводине".
"Када је лед проточан, као што можете код Новог Сада да видите, он не угрожава ни водне ни остале објекте. Главни проблем је када се створе баријере, онда дође до застоја", објашњава Божидар Белош из "Воде Војводине".
Застој између Жежељевог и Варадинског моста потискивач "Слога" успео је да отклони пре него што су се створиле несавладиве наслаге.
Нови Сад би мирније спавао да није радова на Жежељевом мосту. Привремени стуб смањује простор испод моста и повећава могућност да санте које остају за ледоломцима направе загушење. О ризику говори и податак да ангажовање потискивача "Слога", "Воде Војводине" и фирма која гради мост, плаћају пола-пола.
Зато су осим "Слоге", на могућу акцију припремили још један потискивач. Највећи проблем могле би да направе ледене баријере у покрету.
"Сигурно утиче на рушење пловних објеката, на купљење свега што је везано уз обалу, порушен је пристан у Апатину. Наше колеге су прорачунале оптерећење на мостовима, па тамо не би требало да буде проблема", рекао је Белош.
Недалеко од потискивача "Слога" су два домаћа ледоломца. Хаварисани су, па им је свеједно за лед који поред њих пролази. Чувари жале за "Вучевом" и "Чакором".
За то време мађарски ледоломац и даље савладава Даљску кривину – узводно. У Апатину, али нешто ближе леденој баријери чека га додатни пар мађарских ледоломаца.
"То значи да ће са 90 одсто сигурности кренути ујутру према Вуковару, што значи да ћемо према нашем плану бити у предности око 24 сата", каже шеф Лучке капетаније у Апатину Урош Стојковић.
Чека их Дунав на потезу од Новог Сада до Београда – али не губи време, већ наставља да леди.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар