Зашто не верујемо куповини преко интернета?

Летња сезона је у јеку, пуна су одмаралишта али и туристичке агенције. Иако је понуда на интернету разноврснија, упоређивање цена брже и лакше и не постоји радно време, грађани Србије чешће бирају да на лицу места уплате аранжман.

За омиљену дестинацију неки су спремни да чекају ред сатима у туристичкој агенцији. За друге, пак, један клик је довољан да обезбеде летовање. Ипак, мало је оних који се одлучују да путем интернета букирају своје путовање.

У односу на претходне године примећује се повећање заказивања аранжмана преко интернета, али тај број не прелази 15 одсто од укупног броја путника.

"С обзиром на то да не постоји права могућност да утврдите где је седиште фирме, она може бити регистрована било где, али да у виртуелном свету она функционише у целом свету, а знамо да су закони по питању туризма, али и неких других области везани искључиво за територијалну припадност одређеној држави", објашњава Александар Сеничић, директор Јуте.

Још један од проблема због кога грађани радије бирају да летовање уплате у агенцији јесте нејасноћа коме треба да се обрате уколико буду преварени. Иако Јута није надлежна за онлајн букинге, путници им се често обраћају.

"Најчешће је то неадекватан смештај или неодговарање на примедбе које су путници имали када је реч о отказивању путовања", каже Сеничић.

Поједини који се ипак одлуче да летовање уплате из фотеље, купаћи костим, али и осталу опрему пазариће лично у продавници.

Према последњим истраживањима тржишта око 70 одсто грађана Србије користи интернет. Тек сваки други одлучи се за онлајн куповину.

Да су продавнице омиљеније од интернет куповине говори и податак да само један тржни центар у Београду дневно посети око 30.000 људи.

"Опет су неке потрошачке навике у Србији толико устаљене да људи више воле да дођу да пробају одређену ствар, не само што се тиче домена одеће и обуће, већ и козметике, намештаја за кућу, просто то су неке потрошачке навике које су дуго гајене и дубоко укорењене у нашем народу", истиче Невена Мартиновић, пр тржног центра "Ушће".

Као главну баријеру куповине на интернету, стучњаци виде несигурност.

"Страх од крађе личних података или новца приликом трансакција, затим страх од тога да ће им стићи производ који није одговарајући или је оштећен, са грешком, па ће онда бити компликована и скупа процедура враћања тог производа", наглашава Сандра Панић из Агенције за истраживање тржишта "Масми".

Сваки десети купац се жалио на производ или услугу купљену на интернету. Како би се избегла било каква злоупотреба, савет је да се добро упознате са условима куповине, проверите продавницу и пазарите са обезбеђеног рачунара.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 20. октобар 2024.
9° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи