Читај ми!

Упозорења и демантији, какво месо једемо?

Три дана након што је тврдио да месна индустрија "Матијевић" прерађује покварене производе, бивши радник демантује самог себе. Претходно га је демантовао и произвођач. У размењивању оптужби, на терен је изашла ветеринарска инспекција. Ванредна контрола утврдила је да неправилности у производњи нема. Ово је, међутим, само једна у низу афера са храном чији су епилог збуњени грађани.

Да оно што купе често није како изгледа, грађани су, кажу, већ навикли. Због тога све мање верују произвођачима.

Одговорност за безбедност производа који се ставља у промет је према закону искључиво на произвођачу и продавцу. Да ли послују одговорно и нуде нам пре свега безбедне производе, требало би да контролише ветеринарска инспекција.

Начелник Ветеринарске инспекције Зоран Ивановић указује да у Србији има око 260 инспектора који не могу да обезбеде континуирано присуство ветеринарске инспекције у свим објектима за производњу и прераду хране животињског порекла.

"Ветеринарски инспектори не могу да спавају у производним објектима, и не можете их држати одговорним за неког ко буде желео да се бави криминалним радњама", истиче Ивановић.

А да се произвођачи служе недозвољеним радњама, сумњају организације за заштиту потрошача. Упозоравају да је само у последње две године у Србију увезено 50.000 тона меса сумњивог квалитета.

"Не може само реклама бити доказ 'купујмо домаће, са домаћих фарми', а на хиљаде тона меса је ушло у Србију треће категорије", каже Горан Паповић из Националне организације потрошача Србије.

Напомиње да у Србији постоји више од хиљаду кланица, малих, средњих и великих произвођача, а да можда свега њих десетак доставља отпадно месо у кафилерије или иде у храну за животиње.

"Кад тај податак да ветеринарска инспекција, мислим да ником од нас неће бити добро", рекао је Паповић.

У тој игри, трајни губитници су грађани који не знају какво месо завршава на њиховој трпези. Али знају да казне произвођача када посумњају у неки производ.

Оливера Ћирковић из трговинског ланца "Универекспорт" објашњава да свака информација у медијима којом се доводи у питање квалитет производа изузетно снажно утиче на продају самог производа.

"Прве, примарне реакције су толико јаке да долази готово до целокупног пада продаје целог артикла", рекла је Ћирковићева.

Ретко се, међутим, дешава да трајно изгубе поверење. Када се прашина слегне, потрошачи се обично врате старим навикама. Трговци кажу да се безброј пута догађало да произвођачи морају да бране свој производ, и да им је углавном то успело.

Број коментара 15

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. јул 2024.
33° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару