Читај ми!

Шта жели "ипсилон" генерација

Они желе изазован посао, добру плату, али и доста слободног времена. Осамдесет одсто њих је свакодневно на друштвеним мрежама. Већина је високообразована, а за неколико година биће главни на тржишту рада. Имају између 20 и 34 године и припадају "ипсилон" генерацији.

У истраживању које је спровео Инфостуд, учествовало је 1.500 припадника "ипсилон" генерације. Шта је младим, високообразованим људима најбитније приликом тражења посла?

Жеље су различите, једни желе посао преко интернета, другима је битна висина зараде, а трећима могућност напредовања, отвореност за нове идеје, социјално и пензионо осигурање.

То на уму имају млади између 20 и 34 године док траже посао. Истраживање Инфостуда показало је да се списак жеља тиме не исцрпљује.

"Бонуси и награде финансијске природе наравно, на другом месту је било плаћено освежење али и оброк на радном месту, затим ту је био лаптоп, мобилни телефон за личну употребу, делимично или потпуно покривено здравствено осигурање, а такође и аутомобил који се добија на коришћење", каже Татјана Видаковић из Инфостуда.

На тржишту рада ова генерација је већ неколико година. До посла тешко долазе. Не само да су рођени у време кризе, већ, како кажу социолози, и сада је проживљавају.

"Оно што младе тих година разликује од осталих генерација јесте што одрастају у свету који је много мање предвидљив и где је могућност планирања далеко мања него што су то имали њихови родитељи или генерације пре њих. У том смислу, ове генерације морају да развијају нове стратегије које подразумевају већи степен адаптибилности", каже социолог Драган Станојевић.

Желе да раде, али не желе да им живот буде испуњен само послом, тако их оцењују психолози. А како их виде послодавци и шта очекују од њих?

"Пре свега је утемељеност у образовању, знање, иницијативност, одговорност и савесност у извршавању послова, тачност и опредељеност за рад у привреди. Нажалост, таквих има мало. Имамо проблем са таквим кадровима и њиховим задржавањем у фирми, јер ти млади високообразовани људи желе углавном све и одмах", истиче Нада Момировић из Модне куће "Мона".

Иако их сматрају генерацијом која хоће сад и хоће све, истраживање показује да је генерацији "ипсилон" квалитет посла важнији од његовог квантитета.

За неколико година ова генерација ће бити доминантна у послу, а информатичка писменост биће предност коју нико неће моћи да им одузме.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 26. јун 2024.
23° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару