Читај ми!

Поплављени аутомобили, продати или опрати?

У поплавама оштећено око 25.000 возила. Многа од њих су пуна електронике. У сервисе стижу први аутомобили. Штета је велика, па се поставља питање да ли старије аутомобиле уопште треба поправљати, јер то далеко прелази њихову тржишну вредност.

Међутим, стајање у води није уништило само електронику, већ и ваздушне јастуке и седишта - до те мере да се морају мењати. Тек се детаљним расклапањем може се наћи где је све вода оставила траг.

Једна "Сузуки Витара" је стајала у Обреновцу десет дана у води дубине метар и деведесет. Пошто је компјутер схватио да је она упала у воду, ради безбедности путника отворила су се сва четири прозора и тако је вода ушла у возило.

Штета је велика, али је аутомобил млад, па се ипак његов власник одлучио да у овлашћеном сервису изврши поправку.

То ће коштати од две до четири хиљаде евра и исплативо је с обзиром на њену тржишну вредност од 20.000 евра.

Уколико желите да почнете са рестаурацијом возила, не препоручује се да сами расклапате аутомобиле, јер може бити изненађења.

"Најбитније је да не улазе у возило. Због бактерија, због змија, због инсеката који су се унутра накотили. Имали смо једно возило где су се накотили стршљенови", наводи Илија Попов из "Еуросумар - Сузуки".

Када возило дође у сервис, мора се расклопити до последњег детаља.

Морају се заменити све течности, сва уља, скинути издув и усис, испустити вода из блока мотора и цилиндара, треба поскидати све компјутере, сву инсталацију и растурити сва седишта.

Највећи трошак су ваздушни јастуци који морају да се замене заједно са централном јединицом и који коштају и до 4.000 евра у зависности од модела возила. У противном, у случају судара, они могу бити веома опасни.

Илија Попов каже да платно постаје крто и да приликом експлозије делићи платна могу озбиљно да повреде возача.

Један оквир седишта који је био у води скоро десет дана у потпуности је зарђао и како кажу нема му спаса. Нема спаса ни компјутерима који сваки кошта по неколико стотина евра, а без њих аутомобил једноставно не може да функионише.

Попов показује централни компјутер који је био под водом, и каже да његови контакти могу да се спасу, али да се централна јединица која у себи има чип не може спасити због уласка воде.

Све у свему, да би се аутомобил вратио у живот, потребно је бар две до три недеље озбиљног рада.

У овлашћеном сервису, где је возило купљено, можете добити процену штете, али и савет одакле почети и како водити чишћење возила.

Још једном треба све ставити на папир и видети да ли вам се труд и новац који планирате да уложите - исплати.

Број коментара 8

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. јул 2024.
32° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару