Читај ми!

Како "удомити" вишак службених возила

Скоро 25.000 возила у државној управи су вишак, а многа од њих вреде мање од њиховог годишњег одржавања. Скуп и дуг тендерски поступак за набавку нових, допринео је да многе Владине службе годинама улажу у такве аутомобиле. На продају ће ускоро бити понуђено на хиљаде аутомобила, већином преко 2.000 кубика.

После одлуке Градске управе Београда да на аукцији прода готово трећину возила из свог возног парка, а приход од продаје уплати Фонду за помоћ поплављенима, очекује се таква одлука и на републичком нивоу. Међутим, у државној управи је више од 25.000 возила вишак и поставља се питање како их све "удомити".

Једно од решења, кажу стручњаци, јесте да се такви аутомобили пошаљу у неке службе којима су стварно потребни.

Тако је, на пример, у Општини Зајечар претходно руководство користило аутомобиле велике кубикаже за свакодневне послове.

Сви ти аутомобили плаћени су више десетина хиљада евра и није се штедело ни на опреми ни на одржавању. Када би сада те аутомобиле понудили на аукцији, они би тешко могли да се продају за неколико хиљада евра, а општини нису потребни јер су трошкови превелики.

Милан Божовић из Секретаријата за саобраћај у Зајечару каже да су нека возила уступљена Полицијској управи, која је имала проблем са количином и квалитетом возила.

"Генерално, треба водити рачуна колико је возила стварно потребно, али с друге стране, продаја па поновна куповина много би повећала трошкове. Јасно је да се у првом периоду много губи на тим возилима и да њихова вредност опада", напомиње Божовић.

У ЈП "Путеви Србије" кажу да су и пре одлуке Владе Србије започели рационализацију возног парка.

Око стотину возила биће отписано, а остала морају да се распореде службама којима су највише потребна.

Контрола путева, наводе, не може стати, али се може рационалније обављати. Стручњаци кажу да би од великих и скупих лимузина јавних предузећа могао да се формира репрезентативни сервис који би служио да, када је потребно, "ускочи" у превоз важних пословних партнера, а не да сваки директор поседује "егзотично" репрезентативно возило.

Председник Пословодног одбора ЈП "Путеви Србије" Милан Вујанић истиче да би требало да се сабере колико тих возила има и да се расподеле "по главама становника" јер су та возила купована новцем пореских обвезника.

"Из исте касе су финансирана и купована. Због тога репрезентативна возила морају да остану предузећима која имају и репрезентативне послове", објашњава Вујанић.

Годишње су службена возила трошила 300 милиона евра пореских обвезника. То је цифра коју не могу да издрже ни много веће и развијеније земље у свету. Планирано је да се од 300 возила у Влади, отуђи половина. Још се испитује где се и како користи скоро 20.000 возила за специјалне намене које користе разне службе, попут МУП-а, БИА и Министарства одбране.

Државна ревизорска институција трага за још 6.500 возила опште намене. Сва та возила и њихови возачи мораће на крају да положе рачуне грађанима и бар делимично скину терет са њихових леђа.

Број коментара 15

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 26. јун 2024.
23° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару