Читај ми!

Пружни прелази - црне тачке

У прошлој години на пружним прелазима у Србији било је 47 удеса. У више од 90 одсто несрећа криви су и возачи аутомобила и пешаци. Због крађе опреме тренутно не ради двадесетак прелаза. Потребно је пооштрити казне према онима који краду, тврде стручњаци.

Трагедија на прузи код Зајечара, када је воз налетео на џип и усмртио четворо људи, опет покреће питање безбедности на пругама. Прошле године је на пружним прелазима у Србији било 47 удеса. Погинуле су четири особе, а више њих је повређено.

У последњих 20 година Зајечар не памти сличну трагедију. Несрећа се догодила на једном од пет пружних прелаза у том граду. Сви су обележени.

У Србији има више од 2.000 пружних прелаза, а у "Железницама Србије" тврде да су сви обезбеђени. Једна петина обележена је браницима и полубраницима, а остали Андрејиним крстом и знаком Стоп.

Ипак, дешава се да иако рампа постоји, прелаз није безбедан, а воз пролази.

Ненад Станисављевић из "Железница Србије" објашњава да постоји писмени налог који машиновође добијају да морају да стану испред путног прелаза уколико је рампа неисправна.

"Значи, уколико путни прелаз не ради, уколико браници не раде, машиновођа, односно железничка композиција дужна је да дође до самог путног прелаза, да да дуг звучни сигнал и да најмањом могућом брзином прође простор путног прелаза", каже Станисављевић.

У више од 90 одсто несрећа на пружним прелазима криви су возачи аутомобила и пешаци који не поштују знаке. Због крађе опреме, тренутно не ради 20 пружних прелаза. Једно од решења је да се пооштре казне.

Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја каже да је потребно да се утврде строги принципи безбедности и да се то односи на оне који себи дозвољавају да краду опрему на пружном прелазу или опрему железнице.

"Свеједно да ли су то оно који краду сигнализацију, каблове, скидају и намерно оштећују рампе. Дакле, ту треба да буду врло оштре казне. Судови не треба да имају милости према таквим лицима. Треба да их осуђују на безусловне казне затвора", каже Окановић.

Проблем препознају и у Министарству саобраћаја. Међутим, нема новца за модернизацију и за бољу заштиту на пружним прелазима.

У међувремену, ради се на одржавању старих и обележавању нових прелаза. Док сви они не буду безбедни, остаје апел на опрез и возачима и машиновођама.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. јул 2024.
33° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару