Читај ми!

Синдикати ГСП траже бољу заштиту

Шест синдиката ГСП-а затражили од министара Ивице Дачића и Николе Селаковића и Синише Малог, као представника Привременог органа града Београда, да се у возила поставе видео-надозор у возилима, паник тастере и веће казне за нападаче на возаче.

Представници шест синдиката ГСП затражили су од министара унутрашњих послова и правде и државне управе Ивице Дачића и Николе Селаковића, као и председника Привременог органа града Београда Синише Малог увођење видео надзора у сва возила, умрежавање паник тастера са МУП-ом и оштрије казне према нападачима на возаче.

Они су у одвојеним дописима од Дачића и Селаковића затражили да се директно умреже паник тастери, ГПС уређаји и видео надзор у возилима са неком од полицијских станица у граду, односно да се благе казне за нападе на возаче ГСП-а вишеструко увећају зато што су, како тврде, на граници законског минимума, док су од Малог затражили да се у сва возила градског превоза уведе видео надзор.

Како је наведено у захтеву министру Дачићу, који је и премијер, а од кога очекују да реагује и заштити возаче у јавном прервозу, директно умрежавање паник тастера, ГПС уређаја и видео надзора у возилима са неком од полицијских станица у граду би возачима пружило непрекидни надзор и заштиту 24 сата, свих дана у недељи, као и подршку, нарочито у хитним случајевима.

Представници синдиката су предложили да се ослањањем на систем надзирања возила разраде такве процедуре које ће сваком возачу или контролору пружити потпуну заштиту - од раног откривања и дојаве, до саме интервенције МУП-а.

''У невољи, када су возачи физички нападнути - коришћењем паник тастера у ситацијама које угрожавају и животе путника, вршила би се дојава МУП-у који би одмах предузимао операцију за спречавање несреће'', навели су синдикати додајући да се у случајевима путем дојаве добија тачна локација возила.

Они су затражили и да се ГПС системом полицији шаље упозорење о активирању аларма у возилу када, како кажу, хулигани оштећују возило - директно на мобилни телефон у МУП-у.

У захтеву министру Селаковићу се указује да је стицање статуса службеног лица, у кривичном праву, углавном везано за одређена јавна овлашћења која особа изворно обавља или су јој поверена.

''Возачи јавног превоза не обављају ниједно јавно овлашћење већ само обављају послове који су предвиђени њиховим уговорима о раду. Кривични закон предвиђа изузетно оштре казне за починиоце кривичних дела, против живота и тела и против јавног реда и мира'', наводе представници синдиката који оцењују и да је проблем што судови у Србији имају благу казнену политику у односу на таква кривична дела.

Како је наведено, санкције које изричу су на граници законом прописаног минимума.

Синдикати ГСП ''Београд" сматрају да би судови требало да пооштре казнену политику за кривична дела против јавног реда и мира имајући у виду друштвену опасност.

Указујући да у упоредном праву не постоје примери таквог решавања проблема уличног насиља, представници синдиката ГСП ''Београд" захтевају и да буду присутни у судницама током наредних судских поступака.

У захтеву Малом се наводи да свега 30 одсто возила градског превоза поседује камере те да синдикати ГСП сматрају да треба увести видео надзор у сва возила, јер се тако лакше могу индентификовати ''хулигани који све чешће физички насрћу на возаче и контролоре''.

Представници синдиката сматрају да би требало извршити контролу постојећег видео-надзора и отклонити кварове на неисправној видео опреми у возилима упозоравајући да су возачи у јавном превозу веома угрожена категорија.

''Последњих година причало се о видео надзору, одвојеним кабинама, паник тастерима у свим возилима, као и о оштријим казнама за нападаче. Нажалост све је почињало и завршавало се на обећањима'', упозоравају из синдиката додајући да је решење проблема у видео надзору возила ГСП-а и бољој заштити возача.

Захтеве су потписали Синдикат Слога ГСП, Синдикат возача, Синдикат Солидарност, Синдикат Евровозач, Главни синдикат за права радника и Саобраћајни синдикат.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 03. октобар 2024.
17° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи