Читај ми!

Скупе грешке у саобраћају

Више од 300 људи страдало на путевима у Србији од почетка године. Развијене државе имају делотворне системе и зато су и до пет пута безбедније, сматрају стучњаци. "Путеви Србије" имају 450 милиона динара за кошење траве, иако на тај начин неће смањити број погинулих, каже саветник у Министарству саобраћаја Милан Божовић.

У првих седам месеци ове године на путевима у Србији изгубљено је 318 живота. Тешке саобраћајне несреће које се догађају на путевима скуп су данак који плаћамо због неделотворности система безбедности саобраћаја, поручују стручњаци.

Истовремено, Норвешка, Данска, или Шведска имају готово пет пута мање страдалих у саобраћају него Србија. Строге казне, едукација у школи или медијске кампање. Ниједно од ових решења, појединачно, није потпуно делотворно. Ипак, има важних и важнијих.

"Образовање на свим нивоима је од изузетног значаја. Кроз све могуће видове формалног и неформалног образовања утицати на повећање свести и код возача и код свих осталих учесника саобраћаја", каже Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја.

Саветник у Министарству саобраћаја Милан Божовић каже да је медијско учешће у повећању безбедности саобраћаја готово неизбежно.

И док су развијене земље још пре готово пола века схватиле да је саобраћај систем којим се може управаљати, у Србији се још увек о томе размиишља.

"У Србији се овог тренутка гине пет пута више него у Шведској, ако упоредимо број возила. Дакле, развијене државе имају делотворне системе и зато су толико безбедније од нас, а не само због тога што имају боља и новија возила", каже Окановић. 

Безбедни путеви, верује се, зависе од новца који се у њих улаже.

"Ја не мислим да је у питању новац, мислим да је у питању одговорност свих субјеката о којима смо говорили и мислим кад заживи тело за координацију на нивоу државе треба да организује све ове субјекте да сви у оквиру своје надлежности подржавају те активности", каже директор Агенције за безбедност саобраћаја Стојадин Јовановић.

"У 'Путевима' је предвиђено за ову годину 450 милиона за кошење траве. За 450 милиона динара је могуће проверити безбедност свих државних путева, могуће је идентификовати све црне тачке, санирати најугроженија места, али су 'Путеви Србије' изабрали да за тај новац косе траву, иако на тај начин неће смањити број погинулих", истиче Божовић.

Упркос чињеници да имамо стручњаке, европски закон, а кажу и довољно новца, број страдалих на путевима у Србији је и даље забрињавајућ. За десет дана у септембру, у саобраћају је погинуло седам особа.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 29. јун 2024.
30° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару