Читај ми!

(Не)потребна студија о безбедности саобраћаја

У Коридорима Србије израда Стратегије о безбедности саобраћаја при крају. Студију је наручила Влада Србије, а она је део договора са Светском банком и коштаће милион евра. Међудим, остаје питање да ли је она добро урађена и колико је, односно да ли је уопште потребна.

Израда Стратегије о безбедности саобраћаја је при крају, кажу у "Коридорима Србије". Рок за реализацију студије, коју је од француске фирме "Луј Бержер" наручила Влада, истиче 15. априла. Студија је, иначе, део договора са Светском банком, закљученог 2009. године. Тада се Србија и обавезала да плати око милион евра за њену израду.

Рок за израду студије био је 18 месеци. У "Коридорима Србије" кажу да је до сада исплаћено 447 хиљада евра, а да студија није сасвим завршена и да ће у зависности од њеног завршетка бити и плаћена. У априлу ће се направити пресек урађеног, а шта није потребно министарствима биће избачено из студије, и тиме ће се уштедети паре пореских обвезника.

"Продужетка рока неће бити. Непотребни пројекти неће биту урађени, а држава ће на овом послу уштедети неколико стотина хиљада евра. Колико? Биће познато крајем априла, кад се изведе тачно стање", каже директор "Коридора Србије" Дмитар Ђуровић.

У Коридорима кажу да кредибилитет француске фирме "Луј Бержер" не треба доводити у питање али да се рокови без обзира на околности, морају поштовати. Домаћи струцњаци у већ урађеном оспоравју одређене чињенице.

Професор Милан Божовић са Саобраћајног факултета каже "да је помоћник министра домаћим стручњацима наложио ревизију, односно контролу стратегије, јер је уочено много грешака".

"Ако погледамо Стретегију видећемо да је наведено да је БДП 8.000 евра, што није тачно", додаје Божовић и подвалачи да "нису урађени реални трошкови саобраћајних несрећа, нису узети трошкови правосудног система, лечења повређених у саобраћајним несрећама и нису узети трошкови осигурања за накнаду материјалне и нематеријалне штете".

Иначе, ова студија се плаћа из кредита Светске банке као компонента Пројекта изградње аутопута Коридора 10. Како би се и убудуће плаћао консултанат поребна је сагласност седам министарстава, Агенције за безбедност саобараћаја и ЈП Путеви Србије.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 06. октобар 2024.
11° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи