Читај ми!

Пилоти Јата траже помоћ од државе

Хитну реакцију која је потребна за наставак рада Јата, од представника државног врха, тражи синдикат пилота те компаније. Напори за опстанак компаније анулирају се предајом тржишта страним компанијама, тврди синдикат. Из Јата стижу информације да та компанија у априлу и мају добија четири авиона Ербас.

Самостални синдикат саобраћајних пилота Србије позвао је представнике државе да хитно реагују ради обезбеђења континуитета рада авиокомпаније "Јат ервејз" и заштите тржишта Србије.

Синдикат се обратио председнику Србије, премијеру, првом потпредседнику владе и министрима саобраћаја и финансија да "хитно реагују у овом одлучујућем тренутку, свако у својој надлежности".

"Пре више од два месеца подржали смо преко медија напоре Владе Србије као власника да изабере радну групу ради доношења стратешких одлука за компанију Јат. Нажалост, радна група се месец дана није састала, а стратешке одлуке о увођењу компаније у реструктурирање и набавци флоте нису још донете", кажу у синдикату.

У овом тренутку, како је наведено, не доношење одлука значи онемогућавање континуитета рада, јер компанија не може да се припреми за летњу сезону.

Синдикат упозорава да се напори за опстанак компаније "анулирају предајом тржишта страним компанијама".

"На тај начин се умањује вредност Јата и омогућава страним компанијама да послују на нашем тржишту без правног основа и без плаћања доприноса Републици Србији", наведено је у саопштењу.

У Директорату за цивилну ваздушну пловидбу, како је наведено, данас почињу преговори са Турским директоратом о либерализацији ваздушног саобраћаја и промени важећег међудржавног уговора какав имамо са свим земљама ван ЕУ.

"Турска није чланица ЕУ, није чак ни придружени члан Уговора о слободном небу, па не постоји ни један разлог за промену садашњег билатералног споразума. Иако се тек сада преговара о промени споразума, компаније Туркиш ерлајнз и Пегазус су још прошле године неосновано добили одобрења за повећани број летова који превазилази реципроцитет", наводи синдикат.

Самостални синдикат саобраћајних пилота Србије тврди да је неодговорном политиком издавања дозвола у претходном периоду нанета штета Јату од 70 милиона долара на годишњем нивоу, и да је још већа штета што ове одлуке прате и наши потенцијални стратешки партнери.
Зашто би неко инвестирао у компанију која послује на тржишту на коме не постоје правила као свуда у свету, пита се синдикат.

На нашем тржишту без правног основа послује и мађарска компанија "Виз ер" која лети из Београда ка 14. дестинација, а да при томе нема регистровану фирму у нашој земљи, па им, чак, поједини пилоти (странци) немају радне дозволе за Србију, каже се у саопштењу.

"Оваква права Јат нема нигде, а камоли у земљи ЕУ, каква је Мађарска", напомињу у синдикату.
"Ако не поштујемо себе не можемо очекивати да нас поштују други. Молимо вас да хитно регулишете политику издавања дозвола за летење и смените одговорне који су довели у овакву ситуацију", наводи се у писму представницима државе.

Јат на лизинг добија четири авиона

Истовремено, из Јата стижу информације да је планирано је да та компанија у априлу и мају добије путем лизинга четири Ербас (319) авиона, преноси Танјуг.

Јат тренутно саобраћаја са седам од укупно 13 авиона, од којих се два изнајмљена припремају за повратак власнику, а четири су на редовним радовима.

"Чекали смо новац из кредита да купимо резервне делове како би започели ремонте", кажу у Јат ервејзу.

Реч је о кредиту од 10 милиона евра и тај новац је, како су пренели поједини медији, легао на рачун, али је половина одмах уплаћена Нафтној индустрији Србије на име обавеза за гориво, а остатак ће бити утрошен на резервне делове и сервис авиона, због чега су отказани поједини летови.

Такође, очекује се да радна група за анализу стања и припрему мера за опоравак Јата ускоро предложи мере за решавање судбине националне авиокомпаније, а једна од њих је - да ли ће Јат и даље бити национални авиопревозник или нискобуџетна авиокомпанија.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 14. новембар 2024.
4° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње