IN MEMORIAM: Војкан Борисављевић

Највећу пажњу посветио сам теми за најавну и одјавну шпицу, која је уједно била и лајтмотив серије, а посебно сам обрадио корзо у Градини и љубавну тему двоје главних протагониста, које су играли тада млади Петар Божовић и Љиљана Драгутиновић

Много више од игре

Приредила: Драгана Бошковић
РТС Издаваштво, 2019.

 

 

ВОЈКАН БОРИСАВЉЕВИЋ О СЛОБОДАНУ СТОЈАНОВИЋУ И ТВ СЕРИЈИ „ВИШЕ ОД ИГРЕ"

Слободана Стојановића упознао сам давне 1969. године, када сам као млад, 22-годишњи композитор правио своје прве кораке у свету театра. Он је био тада уметнички директор Савременог позоришта, са сценама на Црвеном крсту, и на Теразијама.
Наш други значајан сусрет одиграо се приликом сарадње на серији Више од игре, која је реализована 1977. године. Телевизија Београд је тада имала свој „златни период", а на њеном челу су се налазили истакнути српски интелектуалци, као што су Милан Вукос, Зора Кораћ, Мухарем Первић, Боривоје Мирковић, Василије Поповић, Филип Давид. Слободан је написао изузетно квалитетан и инспиративан сценарио, који је покренуо редитеља Здравка Шотру и мене, као композитора, да направимо једну од најбољих ТВ серија на овим просторима.
Сјајна глумачка екипа у којој су, између осталих, били Петар Божовић, Љиљана Драгутиновић, Слободан Ђурић, Зоран Радмиловић, Павле Вујисић, Ђуза Стоиљковић, Воја Брајовић, Милош Жутић, Никола Симић, Жика Миленковић, Слободан Алигрудић и многи други, дала је овом пројекту свој непроцењив допринос. Серија се неколико месеци снимала у живописном месту Ивањици, на западу Србије. Нисам, нажалост присуствовао снимању, јер сам заправо у екипу ушао касније, као замена једном мом уваженом колеги, који је из неких својих разлога био спречен.
Тада се радило са филмском траком, а слика и музика су се постављале на старим монтажним столовима, који су се налазили у студију на Београдском сајму. Имао сам заиста сјајне услове за рад и довољно времена да све урадим према својим замислима. Најпре сам прочитао сценарио, а затим су ми редитељ Здравко Шотра и монтажер Петар Аранђеловић показали монтиран филмски материјал и дали индикације. Сваку епизоду серије смо посебно анализирали, одредили места за музику, а затим штоперицом утврдили време трајања појединих музичких нумера.

Шотра је желео да се посебно посветим тематском раду, па сам тако најпре осмислио неколико музичких тема које је требало да прате одређена кључна места, ликове и ситуације. Највећу пажњу посветио сам теми за најавну и одјавну шпицу, која је уједно била и лајтмотив серије, а посебно сам обрадио корзо у Градини и љубавну тему двоје главних протагониста, које су играли тада млади Петар Божовић и Љиљана Драгутиновић.

Значајна околност је била што сам за студијско снимање музике имао на располагању Велики ревијски оркестар РТБ-а са диригентом Војиславом Симићем и сјајним тон-мајстором Стеваном Боротићем, тако да сам успео да редитељу понудим праву примењену музику, која се у потпуности стапала са сликом. Музика у овој серији није наметљива већ, кроз стварање адекватног романтичног звука, доприноси убедљивости сваке сцене и на прави начин подржава квалитет текста, глуме и режије.
Слободан Стојановић је био велики писац, али у исто време веома скроман човек, топлина његовог понашања говорила је о његовом карактеру, а све те особине могу се у потпуности видети у његовом стваралаштву, посебно у телевизијској серији Више од игре. Велика ми је част и задовољство што сам био део те екипе.

четвртак, 21. новембар 2024.
6° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње