Читај ми!

Интернет конкуренција кабловској ТВ

Извештај Sandvinea за јесен 2011. показује да апликације које се користе у реалном времену користе највећи део капацитета мреже када је реч о фиксним мрежама (не-бежичним) у Северној Америци, што представља 60% у периоду највећег саобраћаја ка кориснику од 19 до 21 час, што је повећање у односу на 50% током 2010.

Овај извештај такође открива да смо ушли у посткомпјутерско доба где је већина саобраћаја усмерена ка уређајима који нису ни лаптоп ни десктоп компјутери. 55% саобраћаја у реалном времену прима се преко конзола за игру, сет-топ-боксова, смарт телевизора, таблета и мобилних уређаја, што се види у анализи просечног дневног учитавања података.

Примећује се да Нетфликс предњачи у односу на основни HTTP (интернет) саобраћај, а претпоставља се да то укључује и Хулу, великог провајдера садржаја на мрежи. Упркос погрешним корацима које је Нетфликс направио и паду цена његових акција, визија ове компаније о пружању садржаја преко интернета сасвим јасно успева.

Међутим, веће је питање шта све ово носи за будућност претплатничке телевизије у целини. Компаније каква је Comcast развиле су на неки начин монопол у одређеним подручјима као главни (а често и једини) избор за кабловску телевизију и/или интернет. Имајући у виду да су се цене широкопојасног интернета углавном нормализовале а да су се повећале цене за кабловске услуге, морамо се запитати како ће Comcast заштитити свој профит кад корисници буду користили јефтин интернет да би добили онлине садржај.

Један број недавних чланака наводи да је телевизија следеће бојиште и за Apple и за Google, иако до сада напади ниједне компаније нису имали спектакуларног успеха. То је у извесној мери због чињенице да је производња већине садржаја на базичној и мрежној телевизији скупа, а када нема гарантованог прихода од реклама, многи произвођачи садржаја и даље избегавају услуге засноване на интернету.

Шта ће се даље дешавати још је неизвесно. Осим произвођача садржаја, ту је и један број произвођача хардвера који би се радо придружили било којој од ових стратегија, а реално посматрано, иако је Apple углавном бољи по томе што нуди потпуно решење, свеприсутност Googla и њихова жеља да продају огласе радије него хардвер, могла би им донети преимућство.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 04. јул 2024.
18° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару