Око поноћи – The Al Grey – Billy Mitchell Sextet

„The Al Grey – Billy Mitchell Sextet“ је албум тромбонисте Ал Греја и саксофонисте Били Мичела, из 1961. године.

Вишегодишњи блиски пријатељи, такође и колеге у Каунт Бејзи биг бенду, тромбониста Ал Греј и тенор саксофониста Били Мичел основали су секстет Ал Греј-Били Мичел у Њујорку у јануару 1961. године, који је остао активан до марта 1963. Током већег дела тог периода, Греј и Мичел су водили своје сопствене бендове у клубу „Birdland“ и по разним другим клубовима и догађањима. Идеја о заједничкој групи била је честа тема разговора док су били „цимери“ на путовањима биг бенда, и коначно су је остварили.

 

Грејева репутација и пре Бејзија била је значајна. Рођен 1925. у Алдију у Вирџинији, постао је истакнут у бендовима Бени Картера и Џими Лансфорда, а касније радећи са Лајонел Хемптоном, Арнет Кобом и Лаки Милиндером. Провео је око годину дана на турнеји са последњим биг бендом Дизи Гилеспија пре него што се придружио Бејзију 1957. године. Тромбониста велике флексибилности, посебно је био познат по свирању са пригушивачем - „планџером“ и што му је дало популарност међу колегама у бенду.

Били Мичел је рођен у Канзас Ситију, (1926), преселио се   у Детроит, где је стекао рано музичко образовање. Био је познат по блиској сарадњи са трубачем Тед Џоунсом, који је такође био из Детроита, и радио је у неколико великих бендова, укључујући биг бенд Вуди Хермана, где је заменио Џин Амонса. 1949. године Мичел је снимао са групом Милт Бакнер и направио неколико снимака са Тед Џоунсом. Од 1951. до 1954.године, водио је „кућни бенд“  у „Бlue Bird Inn“ у Детроиту. Од 1956. година свирао је са биг бендом Дизи Гилеспија, да би потом, од 1957. до 1961. године свирао са Бејзијевим биг бендом.

Заједнички подухват оба пријатеља „почео је са сломљеним скочним зглобом“, објаснио је Греј са несташним осмехом који је осветлио његово широко лице, како је испричао Пит Велдинг у интервјуу за магазин „DownBeat“. Ово је било у децембру 1960. када сам још био са Каунт Бејсијем. Бенд је управо био у клубу „Birdland“  због великог божићног ангажмана. Чим смо га отворили, оклизнуо сам се на залеђени тротоар испред свог хотела и сломио скочни зглоб. Лежао сам тако неколико недеља, скоро све време док је Бејзи оркестар био у клубу „Birdland“.  Пробали су неколико замена за мене, али претпостављам да нису били превише добри јер је Бејзи стално слао свог менаџера да види како сам.“

Након што су напустили Бејсија, са заједничким тежњама и амбицијом за променом и развојем, Ал и Били су одмах формирали нови секстет, који је спојио блуз и соул са егзотичним и иновативним материјалом од пасажа ансамбала у стилу биг бендова да би се истакли низови сола, идентификујући се са низом напредних идеја из савремених, „модернистичких“ приступа.

Хју Рејни пише: „Познат по својим снажним, оштрим блуз солима, Ал се повремено шири у покретне стакато таласе. Билијев високоенергетски тенор се повремено креће ужурбано и оштро од мејнстрима ка хард бопу, уз, за ​​мене, помало жалостан недостатак светла и сенке“. Ипак, уживајте у овој врхунској свирци двоје сјајних џетера.

Коментари

Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом
Predmeti od onixa
Уникатни украси од оникса