недеља, 29.12.2024, 14:00 -> 22:33
štampajСнага фузије – Kenny Kirkland
Кени Киркленд (1955 – 1998) рођен у Њујорку, имао је шест година када је први пут сео за клавир. Након година католичког школовања, Киркланд се уписао у Музичку школу на Менхетну, где је студирао класично извођење клавира, класичну теорију и композицију.
Први професионални рад дошао је са пољским фјужн виолинистом Михалом Урбаниаком. Његов следећи наступ високог профила био је са још једним источноевропским џез емигрантом, Мирославом Витоусом. Године 1980. док је био на турнеји у Јапану са Терумасом Хином, упознао је Винтона Марсалиса, чиме је започела његова дуга сарадња са Винтоном и његовим старијим братом Бренфордом. На Винтоновом дебитантском албуму, Киркланд је делио клавирске деонице са једним од његових музичких утицаја, Хербијем Хенкоком, да би потом био једини пијаниста на Марсалисовим наредним издањима „Think of One“, „Hot House Flowers” и „Black Codes (From the Underground)“.
Током 1985. године Киркланд се (заједно са Бренфордом Марсалисом) придружује „Blue Turtles“, џез-поп студијском и турнејском пратећем бенду, који је саставио Стинг да изведе његов пост-Полис соло пројекат. Иако су „Blue Turtles“ биле релативно кратког века (изводиле би две или три године турнеје високог профила пре него што је Стинг одлучио да настави са традиционалнијим поп саставима), Киркленд ће и након тога одржати музичку везу са Стингом, изводећи различите клавирске и клавијатурске партове на наредним студијским албумима.
Након времена у бенду Винтона Марсалиса, Кирклендов главни музички сарадник постаје Бренфорда Марсалис, чијем се квартету придружио 1986. године, а 1991. године издао је свој деби као вођа свог бенда, „Thunder And Rainbows“. Потом је сарађивао са Џефом „Таином“ Вотсом, све до своје преране смрти, узроковане срчаним ударом.
“Музичара као што је Кени Киркленд можете описати само као једнственог у животу. Као импровизатор, композитор и корепетитор он показује шта је све могуће када је човек упућен, несебичан и духовно ангажован у музици. Мелодија, хармонија и ритам вешто су употребљени са стилом и укусом, увек у служби песме. Слушање, наравно, пружа све што треба да знате јер је све то заиста било тако добро - што је одраз његовог милостивог људског бића“, рекао је Џеф "Таин" Вотс.
Коментари