недеља, 10. нов 2024, 14:00
Снага фузије – Al Di Meola
Алберт Лоренс Ди Меола (1954) је амерички гитариста, познат по својим делима у џез фјужн и „world“ музици. Каријеру је започео као гитариста са групом „Return to Forever“ 1974. Седамдесетих и осамдесетих година прошлог века оставрио је бројне албуме, као што су „Land of the Midnight Sun“, „Elegant Gypsy“, „Casino“ и „Friday Night in San Francisco“ који су му донели велики критичарски и комерцијални успех.
Кларк, Лари Коријел, Стив Винвуд, Џако Пасторијус, Пако де Лусија, Бил Бруфорд, Џон МекЛафлин, Јан Хамер, Жан-Лик Понти,... и други.
У време када је снимао „Casino“, далеке 1978. године, Ал Ди Меола је описао своју музику као комбинацију латино музике - "вероватно моја омиљена" - и "прелепих романтичних италијанских мелодија". Његова рокенрол страна донела је "енергију", а његово дубоко поштовање џеза допринело је сложености његових композиција. Поред импресивне брзине и тачности његовог свирања, још једно обележје Ал Ди Меолиног стила је његово пригушивање жица дланом. У интервјуу Рику Беату, Ди Меола је објаснио како је развио и практиковао ову технику: „...када сам био млађи, нисам желео да ме суседи из дворишта слушају како свирам. Тако да сам утишавао своје жице, и с временом се навикао на то“.
Ал Ди Меолина стална фасцинација сложеном ритмичким синкопирањем у комбинацији са провокативним лирским мелодијама и софистицираном хармонијом била је у срцу његове музике током целе славне каријере која је трајала четири деценије и донела му признања критике, три златна албума и више од шест милиона продатих плоча широм света. Гитарски великан, плодан композитор, има преко 20 албума као вођа, а више других са фјужн супергрупом „Return to Forever“, прослављеним трио акустичне гитаре са колегама виртуозима Џон МекЛафлином и Пако де Лусијом, триом „Rite of Strings“ са басистом Кларком и виолинистом Жан-Лик Понтијем.
Пионир мешања „world“ музике и џеза, враћајући се раним латино-фјужн коренима, наставља да истражује богат утицај фламенка, танга, Блиског истока, бразилске и афричке музике на џез.
Коментари