Читај ми!

Музика вива – 33. Међународна трибина композитора у Београду

У вечерашњој емисији пратићете дела Андреје Андрића, Маје Боснић, Панајотиса Кокораса, Александра Савића, Венбина Лијуа, Предрага Радисављевића и Паула Панкерта изведена на концерту одржаном 5. октобра у Студентском културном центру у Београду.

На почетку емисије чућете композицију Трилијум за чембало Андреје Андрића. У композицији, овај аутор минималистичке стилске оријентације, према сопственим речима, истражује пермутације акорда у цикличној прогресији од четири акорда, стварајући бескрајни медитативни звучни пејзаж. Фразе од три тона и троделни ритам дају наслов делу, који долази од истоимене вишегодишње биљке која расте из ризома и има цветове са три латице. Аутор тежи томе да кроз дело пронађе неоткривене могућности, нова значења и осећања у традиционалним консонантним хармонијама и познатим односима инструмената.

Композиција Откриће се Маје Боснић, настала је по поруџбини ансамбла Мозаик из Берлина у копродукцији са Електронским студијем Радио Београда. Инструменти и електроника остварују међузавистан, комплементаран и слојевит однос, са посебним фокусом на постојање и заустављање у тренуцима прелаза између различитих текстура. Наслов је инспирисан тренуцима композиције у којима електроника у потпуности прекрива инструменте гласном звучношћу, изазивајући ишчекивање њиховог постепеног поновног појављивања пред нама.

Овај концерт настављен је остварењем под називом Bellow за хармонику и електронику Панајотиса Кокораса. Дело је настало као поруџбина акордеонисте Красимира Штерева, члана ансамбла Клангфорум из Беча, и у њему аутор истражује однос менталних представа, звучних трансформација и трансконтекстуалности, подражавањем различитих звукова и семплова.

Александар Савић представио се са композицијом Orange-Gray. У питању је колаж састављен од материјала из ауторових композиција Три круга за клавир и три електронске композиције које су део циклуса Colorum за електронику. Овај циклус је утемељен на идеји синестезије, спајања аудитивних и визуелних доживљаја и асоцијација, а у композицији Orange-Gray придодат је и акустички слој у деоници клавира.

На трибини се представио и амерички аутор Венбин Лију, који у својим остварењима спаја савремене технике западне музике са древном источном културом, често надахнут природом, науком али и видео играма. Композиција Адлез за гитару и електронику инспирисана је видео-игром The Legend of Zelda одакле потиче и назив дела.

Композиција за глас, хармонику и живу електронику Кулшедра Предрага Радисављевића инспирисана је албанском митологијом. У њој су заступљене проширене инструменталне технике, али се акустични звуци хармонике и гласа не чују у публици, већ се обрађују уживо и емитују преко озвучења.

Емисију ће заокружити Fantasia scortata белгијског аутора Паула Панкерта. Ова композиција за виолину, чембало и електронику инспирисана је барокном музиком, формалним структурама уобичајеним у овој епохи, као и цитатима музике из тог периода.

Уредница емисије: Ивана Неимаревић

 

 

 

 

 

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом