понедељак, 28.04.2025, 22:40 -> 15:30
štampajИмагинарни пејзажи
Подсетићемо се албума „For All Those Who Have Never (And Also Those Who Have)” који је амерички електроничар Брајан Лидс, под својим псеудонимом Хеурко С. објавио 2016. године за лејбл Проибито Рекордс. Крајем овог месеца, биће објављено и реиздање овог остварења на двоструком црном винилу.
У међувремену, угледни портал Пичфорк је албум „For All Those Who Have Never (And Also Those Who Have)” уврстио међу 50 најбољих издања амбијенталне музике свих времена, као и међу најбоља издања друге декаде двехиљадитих.
Брајан Лидс је иначе свој први албум „Colonial Patterns” објавио 2013. године, када је имао само 21 годину и био је окренут свету техно и хауз музике, неоптерећене непосредним искуством. Како је то критичар Филип Шербурн закључио то је била „замишљена клупска музика”, настала из перспективе неког ко је слушао пуно музике, на плочама и на YouTube-у, и тако створио неку врсту сопствене идеје о томе како она изгледа. На албуму „For All Those Who Have Never (And Also Those Who Have)” уметник је отишао даље, стварајући у потпуности амбијентално остварење које звучи као „сећање на клупску музику”, која одзвања у далекој позадини сваке од нумера. Оне су састављене од присне атмосфере, базиране на амплификовању готово нечујних звукова – такозване ’lower case’ естетике, која ствара топлу и шумом испуњену атмосферу. Композиције које ћете чути и поред тога задржавају и довољно мелодичности, рефренског типа, која је присутна у свакој од њих и поред суптилног електронског хаоса и фреквенцијских сучељавања која дају живост музици коју ћете чути.
Уредница Ксенија Стевановић
Коментари