понедељак, 21.04.2025, 22:45 -> 15:12
štampajИмагинарни пејзажи
Подсетићемо се албума „Sound Postcards from the Centre of the Periphery” (Звучне разгледнице из центра периферије) који су Мања Ристић и Марк Вернон објавили 2022. године.
На овом остварењу двоје уметника спајају своје комплементарне сензибилитете у проживељни портрет острва Корчула, на којем Мања Ристић живи и ради. Може се рећи да је Корчула, од свих предела бивше Југославије најприсутнија у светској историји саунд арта. Наиме, још од када је Лик Ферари искористио звуке овог острва у свом антологијском делу „Пресqуе риен” насталом између 1967. и 1970. године, акустички упис – имагинарни и стварни – корчуланског природног окружења и људи циркулише у свету експерименталног музичког звука и инспирише нова дела настала у кључу „саундскејпа” и његових иначица.
Тако је и са албумом „Звучне разгледнице из центра периферије” који даје један од могућих, а опет дефинитивних погледа на Корчулу, чији акустички универзум – како копнени, тако и подводни, Мања Ристић неуморно истражује већ дуги низ година кроз свој интердисциплинарни приступ саунд арту, теренским снимцима, инструменталној електроакустици и експерименталним радијским формама. Вишеструко награђивани британски уметник Марк Вернон јој се придружује у овој авантури откривања корчуланских светова, доносећи своје велико искуство из домена аудио архелогије, истраживања радијског гласа, архаичних медија и присвајања пронађених снимака.
Албум „Звучне разгледнице из центра периферије” је једна врста звучне изложбе града Корчуле – покушај да се старина и садашњост овог места повежу и сачувају за нека будућа поколења и будуће уметничке подухвате. Пре свега, ово је остварење саткано од прожимања и препознавања, од слушалачке повезаности и посвећености, од љубави према малим стварима које у бројним презначавањима постају велике, важне и универзално препознатљиве.
Уредница Ксенија Стевановић
Коментари