петак, 17.01.2025, 00:10 -> 15:36
štampajГрамофонија
Композиција за клавир Хенрија Кауела, Џона Кејџа, Бена Џонстона и Конлона Ненкероуа у извди пијаниста Роберт Милер. Емитујемо записе са винила који је објавила продукцијска кућа Антологија америчке снимљене музике 1976. године.
Милер је исте године објавио и веома запажен албум са композицијом Макрокосмос Роберта Крамба и ове две плоче су га афирмисале као једног од најпосвећенијих тумача савремених клавирских партитура у Америци. Овај адвокат и музички ентузијаста је до 1976. године претежно био заступљен на компилацијама непрофитне издавачке куће Ота Луенинга „Композиторски снимци”, а учествовао је и у пројекту снимања савремене музике аудиофилске компаније Акустичка истраживања из Кембриџа, који је резултирао и једним албумом у издању Дојче грамофона. Објављивањем самосталних албума са антологијским делима америчке музике, Милер је скренуо пажњу шире јавности на свој рад и остварења савременика. Међутим, његове концерте у САД и иностранству је карактерисао бескомпромисан однос према репертоару који је увек био сачињен од дела за која је сматрао да завређују његову пажњу на основу музичких одлика, а не мишљења критике и публике, те је постао познат и као жесток критичар америчког музичког живота. То се одразило и на Милеров дискографски опус који чине бројни снимци остварења композитора углавном са америчке источне обале. Поред музичке каријере, Милер је био адвокат у фирми „Милер и Мекарти”, све до преране смрти 1981. године. Плоча коју емитујемо је објављена на компакт-диску 1995. године, а доступна је у дигиталном облику на стриминг сервису компаније „Плоче новог света”, наследнице „Америчке антологије снимљене музике”.
Сниматељски тим овог албума је предводио вишеструки добитник Гремија за класичну музику Бад Грејем, а поред њега су на албуму суделовали и сниматељ из компаније Колумбија Френк Лајко и композитор Роџер Рејнолдс, један од пионира дигиталног процесуирања звука и употребе рачунара при извођењу сценских остварења. Продуцент албума је био џез саксофониста Сем Паркинс. Снимци су забележени у студију компаније Колумбија у Тридесетој улици у Њујорку, осим дела Конлона Ненкероуа који су морали бити снимљени у Мексико Ситију у којем је композитор био у изгнанству.
Аутор Милан Милојковић
Коментари