субота, 31.08.2024, 20:03 -> 17:47
štampajЕлектронски студио уживо
Директно на нашим таласима пратићете наступ Лаптоп ансамбла из Новог Сада, који се одвија у Електронском студију Радио Београда уз употребу уређаја EMS Synthi 100. На програму ће бити дела Ла Монта Јанга, Карла Бергрстрема Нилсена и самог Лаптоп ансамбла у саставу: Јована Драгојевић, Бојан Ожеговић, Коста Ранђеловић и Милан Милојковић.
Laptop Ensemble Novi Sad је основан 2024. године на Академији уметности у Новом Саду са циљем да истражује и развија употребу лаптоп рачунара као музичког инструмента. Чланови ансамбла у свој репертоар укључују композиције аутора 20. и 21. века који су стварали тзв. живу електронску музику, уз електроакустичке импровизације (алгоритамске и под непосредном контролом извођача), те заједничко музицирање преко интернета.
С тим у вези, у ансамблу се истражују могућности контроле звука уз помоћ различитих MIDI контролера, али и нестандардних геџета који се могу користити у ту сврху, попут мишева, web камера, сензора итд. Могућностима генерисања звукова чланови посвећују највише пажње, истражујући употребу како комерцијалног и слободног софтвера, тако и програма који су развијени за специфичне потребе тумачења одређене композиције. Будући да је у извесном смислу својствено електронској музици да се за живо извођење модификује стандардни нотни запис и проналазе алтернативна решења записивања примеренија електронском медију, чланови ансамбла су посвећени истраживању графичке нотације/музичке графике, као и употреби текстуалних инструкција за извођење музичких дела.
У том смислу, репертоар LENS (за сад) чине композиције индетерминизма/”неидиоматске импровизације”, као и дрон, процесуалне и интуитивне музике, реализоване претежно успостављањем баланса током извођења између одређених и неодређених, случајних или само наговештених вредности музичких параметара, свесно делећи са аутором одговорност за естетски ефекат резултирајућег звучног садржаја. Тако, музика LENS настоји да у деловање ове врсте камерног ансамбла имплементира принципе отворености како у односу према музичком запису, тако и према учесницима у креирању музичког тока који долазе из различитих музичких сфера. У том смислу, чланови ансамбла сматрају и публику саучесником у чину колективног музицирања, као и укупан амбијент у којем стварају.
Уредница Ксенија Стевановић
Коментари