Читај ми!

Уметност интерпретације – Лиса Давидсен

Снимак свечаног затварања прошлогодишњег фестивала у Олборгу, када је Лиса Давидсен наступила изводећи дела Ђузепа Вердија, Ђакома Пучинија, Лудвига ван Бетовена и Рихарда Вагнера.

Ова норвешка уметница, рођена 1987. стекла је диплому на Григовој академији у Бергену а потом и Краљевској оперској академији у Копенхагену. Још током мастер студија, почела је да добија споредне улоге у Данској краљевској опери, а прекретницу у њеном професионалном развоју означили су успеси постигнути 2015. године. Тада је Лиса Давидсен освојила такмичење „Краљица Соња” те добила прву награду, као и награду публике на угледном оперском такмичењу „Опералиа” у Лондону, а потом читав низ других националних признања и стипендија. Ова признања су јој прокрчила пут ка најпрестижнијим оперским сценама, те 2017. године дебитује у Глајнборну, а у наредних годину дана и у Бечкој државној опери, Краљевској опери Ковент гарден, Циришкој и Баварској државној опери, Театру Колон, као и на фестивалима у Екс-ан-Провансу и Промсу. Након ових импресивних ангажмана, 2018. је проглашена за „младог уметника године” у избору часописа Грамофон, а наредне године, дебитује и на сцени њујоршког Метрополитена.

Публика и критика биле су подједнако очаране. Часопис Грамофон ју је описао као „један од највећих вокалних талената који су се појавили последњих година, ако не и деценија”, Opera-now, као „феномен у данашњем оперском свету и вагнеријанску певачицу каква се појављује једном у генерацији”. Немачки познороматичарски репертоар јесте својеврсна "визит-карта" ове уметнице. Са тридесет једном годином дебитовала је у улози Елзе у Вагнеровом Танхојзеру на Бајројтским свечаностима под диригентском палицом Валерија Гергијева, а дела овог композитора редовно изводи и на бројним реситалима.

Лиса Давидсен је била прва скандинавска певачица која је потписала уговор са издавачком кућом Дека после Биргит Нилсон и прва Норвежанка још од издања Кирстен Флагстад за ову кућу педесетих година прошлог века. Њен дебитантски албум за Деку објављен је 2019. године и побрао је хвалоспеве критике. Тако је Хјуго Ширли из Грамофона написао: „Давидсенова није обичан певач. На читавом албуму морате се дивити њеном гласу, његовој једноставној величанствености али и величини, челичном фокусу и сигурности коју поседује – што су све забележили Декини инжењери звука. Њена боја гласа има природну хладну лепоту, али она може да га преплави топлотом и да величанствено испуни фразе. Оваквој обдарености парирају зрелост, искреност и интегритет приступа Давидсенове”, записао је овај критичар поводом дебитантског албума норвешке певачице.

На концертном подијуму Лиса Давидсен је више пута наступала у Вердијевом Реквијему, а програм концерта који је одржала на прошлогодишњем фестивалу у Олборгу сведочи да се и на њеном оперском репертоару ускоро могу наћи неке од најзанмљивијих женских рола овог италијанског мајстора.

Уредница Ивана Неиамревић

 


 

 

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару