понедељак, 11. јул 2022, 21:35
Са београдских сцена – 18. фестивал „Чембало, жива уметност”
Снимак концерта Ане Марије Крајнц, забележен 11. децембра прошле године у Свечаној сали Дома Војске Србије у Београду. Реситал је организован у оквиру 18. издања фестивала „Чембало, жива уметност”, а снимак смо добили захваљујући организаторима – Културном центру Београда.
Словеначку чембалисткињу, оргуљашицу и пијанисткињу Ану Марију Крајнц, критика оцењује као једну од најталентованијих младих уметница. Студирала је на Академији за музику у Љубљани, чембало у класи професора Егона Михајловића и оргуље у класи професора Далибора Миклавчича. Тренутно живи у Милану где се усавршава у класи реномираног италијанског стручњака за рану музику и периодне клавијатурне инструмент, професора Лоренца Гијелмија.
Музичка критика нарочито истиче њене зреле интерпретације барокних композитора, што се доводи у везу и са добром извођачком школом. Одмерен приступ, упечатљиви контрасти у композицијама заснованим на варијационом принципу, те ритмичка прецизност и добра артикулација, неке су од одлика интерпретација Ане Марије Крајнц. Према речима Срђана Тепарића, музичког теоретичара и доцента на Катедри за музичку теорију Факултета музичке уметности у Београду, на овом концерту Крајнцова је кроз крајње ишчишћену фактурну слику показала разновсрне карактере изведених композиција.
У интерпретацији Ане Марије Крајнц слушаћете: Канцону број 4 Ђованија Паола Чиме, Варијације на стихове Мој млади живот има крај Јана Питерсона Свелинка, Енглеску свиту број 3 у ге-молу Јохана Себастијана Баха и одломке из Каприча у ге-молу Јохана Јозефа Фукса.
Уредница емисије: Марија Вуковић
Коментари