Имагинарни пејзажи
Aлбум „These Charms May Be Sung Over A Wound” (Ове чини могу се певати над раном) британског експерименталног музичара Ричарда Скелтона који је 28. септембра 2020. године објавио лејбл Phantom Limb из Брајтона.
Током своје каријере Скелтон је развио карактеристични препознатљиви рукопис, базиран на дрон структурама проистеклим из звука гудачких инструмената и клавира који урањају у слојеве шумова изграђених уз помоћ деградације акустичких извора и специфичне примесе теренских снимака, односно звучне мапе одређене географске локације. Овај поступак Скелтон описује као евокaцију и рефлексију о процесу пропадања и трансформације природног света који нас окружује. Као резултат настаје интензивна, звучно засићена и афективно изразито меланхолична музика.
На албуму These Charms May Be Sung Over A Wound Скелтон се у потпуности одрекао акустичких инструмената и посветио истраживању чисто електронских звукова, како оних компјутерски модификованих, тако и и оних насталих уз помоћ аналогних синтисајзера. И поред потпуно другачијег звучног резултата, основне теме Скелтонове музике остају - огољени и пусти географски простори, древни митови, глацијални процеси, уз додавање магијског концептуалног оквира изрицања чини. Међутим, брисањем органске димензије своје музике, Скелтон своје звучне "чари" ставља у контекст хладног, мрачног и напуштеног света, какве постиндустријске сутрашњице, која музички више подсећа на "power ambient" Бена Фроста, Тима Хекера или неких од рецентних радова Лоренса Инглиша.
Ипак, Скелтонова јака страна су комплексне људске емоције попут анксиозности, повлачења и туговања, те у том смислу албум These Charms May Be Sung Over A Wound ипак оставља потпуно другачији утисак од остварења горе поменутих уметника. Нумере које ћете чути су интимније, на први поглед футуристичке, али у ствари везане за садашњи тренутак конфузије, изолације и друштвеног колапса, у којем се једино још можемо ослонити на ефемерну природу звука као моћног терапеутског средства које штити наше све крхкије постојање. Тако је и осмишљен имагинарни наратив албума који читамо из наслова појединачних композиција - попут Ово се може користити за ујед змије, за оне који су обамрли или који не могу да умру, за унутрашњу рану или за сва прочишћења. У том погледу Скелтон прави "звучну панацеју"за наше доба и за наше тренутно стање.
Уредница Ксенија Стевановић
Коментари