Антологија српске музике

Камерна остварења Љубице Марић

Љубица Марић је једна од најзначајнијих ауторки музичке културе у Србији и најзанимљивијих личности нашег стваралаштва. У свом богатом опусу, како указује Властимир Перичић, њен стилски профил углавном се током времена није мењао. Наиме, осим пролазног интересовања за четвртстепену музику коју је имала прилике да упозна на студијама у Прагу, као и краткотрајну фазу ослањања на материјал преузет или инспирисан традиционалном музиком, Љубица Марић је свој рад усмеравала на истраживање новог звука и израза, тражећи упориште у филозофији и откривању најдубљих, праисконских слојева у човеку.

На почетку емисије слушаћете Сонату за виолину и клавир, из 1948. године, коју, по Перичићевом тумачењу, одликује снажна експресивност и индиректна повезаност са музичким идиомом родне земље. Након тога следи Бранково коло из 1953. године, у којем је композиторка користила материјал преузет из музичког фолклора. Слушаћете и мелодијску рецитацију за сопран и клавир названу Чаробница, из 1964. године, коју је композиторка писала на текст римског песника Вергилија, а у којем девојка враџбинама дозива Дафниса да јој се врати.

У другом делу емисије чућете три дела писана почетком деведесетих година прошлог века, а која представљају сублимацију композиторкиног целокупног музичког и стваралачког искуства: композицију Чудесни милиграм за флауту и сопран, остварење Архаја за гудачки трио, као и клавирски трио Торзо.

Емисију уређује Ирина Максимовић Шашић

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару