понедељак, 25. мар 2019, 22:25
Хроника Трећег програма
Можете слушати осврт Ане Марковић на концерт Симфонијског оркестрa РТС-а, под управом диригента Жанга Гуојонга, а потом осврт Љиљане Ћинкул на изложбу Зорана Димовског „Поклон”, као и осврт Дејана Петровића на филмове Митсио Мијазаки Хикари „37 секунди” и Изабел Кушет „Елиза и Марсела” приказане на 69. Берлиналу.
У Комбанк двoрани у Београду 7. марта је одржан концерт Симфонијског оркестра Радио-телевизије Србије којим је дириговао Жанг Гуојонг из Кине, док је у улози солите на клавиру наступио пијаниста Владимир Милошевић. Концерт под називом Вече Чајковског обухватио је два обимна и раскошна дела из зрелог стваралачког периода композитора Петра Чајковског - Симфонију број 5 и Први клавирски концерт. Како коментарише Ана Марковић, непретенциозност и одмерена чврстина показују се кроз ингениозан приступ: уместо оптерећења душе стрепњама и питањима о уделу судбине у једном животном току, уз опасности од фронталног и отуда могуће отуђујућег, одбојног приступа публици, диригентска палица музику води до слушаоца, позивајући га да се у њој и сȃм снађе и суочи се њеном са градиозношћу.
* * *
Амбијентална инсталација Зорана Димовског Поклон постављена је у Ликовној галерији Културног центра Београда од 14. марта до 4. априла. Како нас обавештава Љиљана Ћинкул, овог сликара и графичара критика је од самих његових почетака и формативних година издвојила као једну од најзанимљивијих појава на нашој уметничкој сцени; он је успоставио препознатљив стваралачки систем концентрисан на феномен материје близак искуству енформела из шездесетих година. Његова нова изложба својим амбијенталним карактером и вишеслојним значењским кодовима реферише на идеолошку амбивалентност која дели животну реалност од фиктивних пројеката политичке елите. Шест цртежа великог формата композиционо су једноставно решени, а на неутралном колористичком фону центрирани су: цитати-текст, калиграфисана реч, и реченица.
* * *
Са 69. Берлинала, одржаног током јануара у немачкој престоници, Дејан Петровић издваја дебитантски играни филм 37 секунди јапанске редитеке познате као Хикари, као и остварење Елиза и Марсела истакнуте шпанске редитељке Изабел Кушет. Протагонисткиња филма 37 секунди је млада цртачица манга стрипова која, упркос томе што је осуђена на то да о њој брину други јер болује од церебралне парализе, одлучује да судбину преузме у своје руке. С друге стране Изабел Кушет на велико платно доноси заборављену причу из дубоке шпанске провинције стару више од једног века; у питању је сторија о злехудој романси између Елизе Санчез Лориге и Марселе Грације Ибеас, а филм је пригoдно назван по именима главних јунакиња и приказан у главном такмича овогодишњег Берлинала.
Чита
Марица
Милчановић.
Уредница
емисије Тања
Мијовић.
Коментари