Хроника Трећег програма

Можете слушати осврт Ане Тасић на представе изведене на Међународном фестивалу савременог позоришта „Дезире” у Суботици, а потом осврт Нађе Бобичић на књигу Дубравке Угрешић „Лисица”.

Oд 25. новембра до 3. децембра у Суботици je одржан девети Mеђународни фестивал савременог позоришта „Дезире", на којем је приказано седамнаест продукција, различитих стилских, жанровских и тематских опредељења. По оцени Ане Тасић, овогодишњи програм фестивала је био изузетно квалитетан, а обележиле су га политички провокативне представе Себастијана Хорвата, Кокана Младеновића, Андраша Урбана и Оливера Фрљића, са једне стране, а са друге - високо естетизована дела Доминика Абузија и Јожефа Нађа, утемељена у визуалној поезији и јаким симболичким призорима. У вечерашњој емисији посебна пажња ће бити посвећена представама Борута Шепаревића Љубав и економија (продукција Монтажстрој из Загереба), Златка Паковића Отело - незаконита литургија (Театар „Верди" из Загреба), те комаду Моја фабрика, према истоименој књизи Селведина Авдагића, у режији Селме Спахић (Босанско нардно позориште из Зенице), као и делу Оливера Фрљића Други Егзил (Национално позориште из Манхајма).

* * *

Недвно је издавачка кућа Бука (Booka) из Београда објавила нови роман Дубравке Угрешић Лисица. Према речима Нађе Бобичић, као и у случају претходних књига ове ауторке, ни Лисицу није лако жанровски одредити - у питању је постмодернистички хибрид у којем се преклапају биографски, путописни, научно-истраживачки записи, те стил љубавног романа савремене регионалне прозе и аутофикција. У роману се проблематизује неколико кључних питања: како настају приче, који је смисао књжевног и уметничког стваралаштва, посебно у режимима склоним цензури, а средишња тема је положај жена у књижевној историји. Глас приповедачице, која често подсећа и на саму Дубравку Угрешић, у неизвесној игри између фикције и реалности, повезује све сегменте у целину. Она кроз текст приказује многе ликове „лисица", како би се на крају и сама показала као књижевна лисица. Поред искустава нараторке, описано је и неколико типских женских ликова, а међу њима су: Удовица која је приказана кроз svoj контрадикторан положај, потом Рускиња Софија која је била муза свом супругу писцу, те Левиновa непризнатa ћеркa која пише очеву биографију и тако даље, а роман се завршава увођењем протагонисткиња млађе генерације, попут нараторкине нећаке која је студенткиња креативног писања.

Уредница емисије Тања Мијовић.

Хроника Хроника

Autor:
Трећи програм

Као културно-информативани недељник Трећег програма, ХРОНИКА сваког понедељка доноси осврте и приказе актуелних појава и дешавања у уметности и науци. [ детаљније ]

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње