понедељак, 25. дец 2017, 22:20
Хроника Трећег програма
Можете слушати осврт Ане Тасић на представе изведене на Међународном фестивалу савременог позоришта „Дезире” у Суботици, а потом осврт Нађе Бобичић на књигу Дубравке Угрешић „Лисица”.
Oд 25. новембра до 3. децембра у Суботици je одржан девети Mеђународни фестивал савременог позоришта „Дезире", на којем је приказано седамнаест продукција, различитих стилских, жанровских и тематских опредељења. По оцени Ане Тасић, овогодишњи програм фестивала је био изузетно квалитетан, а обележиле су га политички провокативне представе Себастијана Хорвата, Кокана Младеновића, Андраша Урбана и Оливера Фрљића, са једне стране, а са друге - високо естетизована дела Доминика Абузија и Јожефа Нађа, утемељена у визуалној поезији и јаким симболичким призорима. У вечерашњој емисији посебна пажња ће бити посвећена представама Борута Шепаревића Љубав и економија (продукција Монтажстрој из Загереба), Златка Паковића Отело - незаконита литургија (Театар „Верди" из Загреба), те комаду Моја фабрика, према истоименој књизи Селведина Авдагића, у режији Селме Спахић (Босанско нардно позориште из Зенице), као и делу Оливера Фрљића Други Егзил (Национално позориште из Манхајма).
* * *
Недвно је издавачка кућа Бука (Booka) из Београда објавила нови роман Дубравке Угрешић Лисица. Према речима Нађе Бобичић, као и у случају претходних књига ове ауторке, ни Лисицу није лако жанровски одредити - у питању је постмодернистички хибрид у којем се преклапају биографски, путописни, научно-истраживачки записи, те стил љубавног романа савремене регионалне прозе и аутофикција. У роману се проблематизује неколико кључних питања: како настају приче, који је смисао књжевног и уметничког стваралаштва, посебно у режимима склоним цензури, а средишња тема је положај жена у књижевној историји. Глас приповедачице, која често подсећа и на саму Дубравку Угрешић, у неизвесној игри између фикције и реалности, повезује све сегменте у целину. Она кроз текст приказује многе ликове „лисица", како би се на крају и сама показала као књижевна лисица. Поред искустава нараторке, описано је и неколико типских женских ликова, а међу њима су: Удовица која је приказана кроз svoj контрадикторан положај, потом Рускиња Софија која је била муза свом супругу писцу, те Левиновa непризнатa ћеркa која пише очеву биографију и тако даље, а роман се завршава увођењем протагонисткиња млађе генерације, попут нараторкине нећаке која је студенткиња креативног писања.
Уредница емисије Тања Мијовић.
Коментари