Хроника Трећег програма

Можете пратити осврт Петра Јончића на филм Денија Вилнева „Блејд Ранер 2049”, а потом и осврт Радомира Путника на монографију „Мадленијанум – опера и театар”, коју је приредио Миодраг Илић.

Почетком октобра пред београдском публиком премијерно је приказан филм Денија Вилнева Блејд Ранер 2049. По речима Петра Јончића, у тренутку када је митологија и легенда око филма Блејд Ранер постала ванвременска, појавио се нови филм о убици репликаната, али без икакве мегаломанске маркетиншке кампање која је пратила, на пример, нове Ратове звезда. Тактика је, показало се, била оправдана, јер је Блејд Ранер 2049 осмишљен за праве познаваоце научне фантастике, а базиран је на очекиваном интелектуалном сегменту који се формира око литературе тог жанра... Редитељ Вилнев није добио задатак да уради блокбастер, већ да следи традицију најбољих представника жанра и остане доследан интелигентном тумачењу приче без компромиса. Стога у „Блејд Ранеру" пажњу окупирају сведени и симетрични кадрови који се нижу без жеље за сензационалистичким промоцијама специјалних ефеката. Уз потпуно нов кастинг, где је Харисон Форд као Рик Декарт само минијатурни лик којим се заокружује расплет, Вилнев је свог редитељског идола пронашао у Тарковском, а коначни резултат је био да су многи фанови првог Блејд Ранера, нови филм прoгласили чак бољим.

* * *

Монографију о опери и театру Мадленијанум коју је прередио Миодраг Илић недавно је објавила издавачка кућа Zepter Book World из Беoграда. Монографију чине три књиге: Две деценије, Музичко-сценска продукција и Драма. Како нас обавештава Радомир Путник: у књизи Две деценије објављени су прилози десетак аутора, међу којима треба истаћи написе Николаса Пејна, директора Опере Европа, Светлане Велмар Јанковић, Гордане Крајачић и Неде Тодоровић, али посебно место заслужује интервју који је Миодрагу Илићу дала Мадлена Цептер, оснивач Мадлениjанума, добротвор и задужбинар, чија је визија о стварању приватне опере пре двадесетак година била схватана као утопија, а данас се исказује као аутентичан облик не само меценатства, већ и сложеног музичко-сценског стваралаштва. Другу књигу Музичко-сценска продукција о опери, балету, мјузиклу и оперети написала је Гордана Крајачић, док је аутор трећег тома Драма Миодраг Илић. У свим сегментима обрађеним у овој књизи показује се да је уметничка дирекција Мадленијанума била спремна да повуче смеле потезе и главне улоге додели младим ствараоцима и извођачима, те да постави представе које почивају на великим глумачким и драмским остварењима, без повлађивања теоретичарима и њиховим софизмима.

Уредница емисије Тања Мијовић.

Хроника Хроника

Autor:
Трећи програм

Као културно-информативани недељник Трећег програма, ХРОНИКА сваког понедељка доноси осврте и приказе актуелних појава и дешавања у уметности и науци. [ детаљније ]

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње